Alla inlägg den 2 september 2019

Av maria tafvelin - 2 september 2019 05:18

Måndag morgon. 17 grader och molnigt. Vi får se om det blir regn idag, eller om det redan har regnat ur sig. Hade lite tur igår, berättar om det om en stund. Nu är det såpass mörkt kl 5 när jag kliver upp, att jag måste tända lite lampor. Mysigt faktiskt :)


Igår efter en kort morgonrunda lastade jag hundarna i bilen och åkte på RackArena och klippte gräset


  Nästan 3 timmar tog det, sedan åkte vi hem igen och jag började måla hundkojan

 

Det kommer att bli snygg när den är klar :)  Pausade för att klippa gräset här på gården, men hann inte gräsmattan hos Hannah och Robban, lovade att klippa hos dem åxå. Det var nämligen dags att svida om till ridkläder och åka iväg på 4h för en ridtur. Hästarna flyttades tillbaka dit i morse. Jag satt upp på hästryggen 15.10 och skrittade iväg bort mot ridhuset, på lägderna nedanför Torsgatan, svängde upp Svedjevägen ... då tog jag fram telefonen och ringde min fd arbetskamrat från Wallins - Carina, som bor nästan vid ridhuset

- Hello, är du hemma?

- jo 

- Fint, kom ut, jag rider och är på väg mot dig

- jaa, vad kul, jag kommer ut. 

Jag frågade henne om bra ridväg, då jag inte känner till området direkt. Hon låste ytterdörren och sa: 

- Jag hänger med och visar dig. 

Hon promenerade och jag satt bekvämt på Tengils rygg :)  Först efter en grusväg, sedan vek vi av på en skogsväg, där töltade jag en bit, i övrigt skrittade vi hela vägen. Plötsligt öppnade sig landskapet, jättevackra, stora ängar. "Hästängarna" tydligen. Här går ridskolans hästar på sommarbete, men nu var tråden nerplockad för i år. 

   

Carina traskade på i foppatofflor ... fniss ... det var nog inte meningen att hon skulle hänga med hela varvet, men det blev så :)  När vi var tillbaka utanför hennes hus kollade jag på klockan - 16.30 ... vi fick nog båda en smärre chock ... fniss  Carina gick in för att laga middag och jag red vidare mot stallet. 17.10 hoppade jag av, sadlade av, borstade, släppte ut honom i hagen och kastade ut hö, släckte, låste och gick mot bilen. DÅ började det regna :)  Snacka om tur!!! Eftersom älgjakten börjar idag så blir det ju inte att rida i skogen på ett tag, men det var en härlig omgivning att rida i. 


Åkte förbi på IcaKvantum för att handla lite grejer till jobbet, sedan hem. Ut med hundarna, värmde lite rester, sedan tv-soffan. Snabb dusch innan det var dags att krypa isäng. 


Idag efter jobbet ska jag få passa Otto medans Pernilla tränar :)  Måndagar och tisdagar är det bestämt att jag har honom, och nu i veckan även torsdag. Jag är ju superglad över att få ha honom vid de tillfällena :)  Vi får se vad vi ska hitta på att utforska :)


Nä hörrni, om jag skulle ta och sparka av mig tofflorna och hänga upp  morgonrocken, det börjar ljusna härute och det är dags att veva igång dagen. Det lixom spritter i kroppen av att tänka på jobbet, och dagarna går så rysligt fort, det är ju så när man har roligt :) Jag ägnade några timmar i fredagskväll till att hitta på menyer, och jag har skrivit fram till årsskiftet, det är ju så himla många rätter jag vill laga! Kommer att måsta ändra och justera lite, det vet jag, men ... ja ... det är bara så himla kul. 


Ha en Fin måndag! Fyll dagen med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards