Alla inlägg den 8 mars 2021

Av maria tafvelin - 8 mars 2021 07:18

Måndag morgon. 11 minusgrader och antydan till sol. Sitter med en kopp te och kikar ut på fågelmatsträdet. De äter inte så mycket frön nu, det är mest talgbollarna jag får fylla på. 


I lördags åkte jag till Östanbäck mitt på dagen, för att packa och sortera potatis. Där var åxå Hannah, Robban, Pernilla, Pehr och Otto. De fipplade med att flisa medans jag fipplade med potatisen. När jag kom hem drog jag igång lite matlådematlagning.Tillagade en laxsida i ugnen

   

Igår hade jag med mig en portion lax med kokt potatis och en grönsallad till lunchen. Riktigt gott!


När jag kom hem från jobbet igår, och varit ute med hundarna, kokade jag en soppa. Broccoli och polkabeta blev det. Riktigt gott det åxå :)

 

Nu är det dag att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken.  Nu har jag 18 arbetsdagar kvar att beta av innan jag kastar mig ut i okänt vatten, sen är det bara att simma :)


Ha en fin måndag, se till att fylla den med värda grejer!18


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards