Direktlänk till inlägg 29 april 2021

Jysk snålare än IKEA

Av maria tafvelin - 29 april 2021 07:36

Torsdag morgon. 1 minusgrad och klarblå himmel. Yes!! :)


Igår tog jag ju 5 km-rundan runt byn på morgonen. När vi kom tillbaka blev det en morgonbomb 

 

apelsin, banan, honungsmelon och avocado. Mums!  Efter det satte jag igång med att montera stolarna. Visst är Jula lite snålare än IKEA? Jag menar, när man monterar IKEA-grejer, följer det ju alltid med några skruvar eller annat, att ha i reserv ... fniss ....  När jag monterade de här stolarna från Jysk, blev det inget alls över :)

   

Ottos nya stol kommer dock från IKEA. Visst blev det bra :)   De gamla stolarna fotade jag och la ut som bortskänkes på facebook, och de försvann ganska snabbt. Skönt :)


Vad göra idag då?  Ja, jag ska köra iväg med kartong och dyl. efter stolarna, åka och köpa olja till matsals och köksbordet samt nya underlägg att ha på matsalsbordet. I övrigt blir det som det blir,  köra nån tvätt, kasta ut täcken på vädring på balkongen. Renbäddad säng och nyvädrade täcken, bara en sån sak är ju Värd :)


Snön har sjunkit undan mycket de senaste dagarna. Bara en förhatlig snöhög kvar på gården. Kanske ska ut och hacka i den med spaden, för att hjälpa till. Ska kolla råttfällorna åxå. Är det inget i dem nu, kanske jag plockar bort dem, vill ju inte att igelkottar ska hamna där. 


Idag fick jag feeling och kokade kaffe istället för te. Men, det räcker med En kopp känns det som. Strax dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken och ta en promenad. Blir nog runt byn idag åxå. Känner att jag ska ta medicin ... hoppade över det igår... ska INTE hoppa över det idag känner jag. 


Ha en superfin torsdag. Helt sjukt att det är valborgsmässoafton i morgon. HELA april har passerat. Hoppas du kunnat fylla tiden med nåt värt. Gör så även idag. 

 

Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards