Direktlänk till inlägg 9 maj 2015

Singelparty

Av maria tafvelin - 9 maj 2015 10:03

Lördag förmiddag. 8 plusgrader och regn. Det var bara ett lätt duggregn när vi var ute på morgonrundan, men nu regnar det betydligt mer. Skönt att vi hann hem :)


Det är inte ofta det händer, men NU gör jag det - lyssnar på radion :)  Melodikrysset är det just nu. 


Idag skulle jag haft hundkurs, men har skjutit upp dagens kurs tills i morgon, och hoppas att det inte regnar då. Det blir nog en stillsam dag känns det som. Igår var jag så trött så jag höll på att gå av, där fram på eftermiddagen. Före jag var tvungen att lägga mig och slumra i soffan, gick jag och handlade. Prio ett var att köpa ett nytt moppskaft. När jag kom hem, insåg jag att jag förvisso köpte skaftet, men glömde det i kassan när jag hade betalat. Jag tog med Cornelis, band honom utanför entrén, gick in och hämtade skaftet och gick ut. Jag skulle aldrig någonsin lämna någon av hundarna utanför affären medans jag var inne och handlade, men när jag bara skulle in genom dörren, fram till kassan och ut igen, så kändes det stabilt. Cornelis satt kvar så fint där jag satte honom, och han blev glad när han fick bära moppskaftet hem. Det verkligen märks på honom när han har fått en uppgift. Han tar alla uppgifter på största allvar. Han fick tänka till lite för att komma sig in genom dörren till lägenheten, men han löste det åxå :)

 

Hade bokat tvättstugan igår. Nu är det såhär att vi har ju såna här låskolvar till bokningstavlan. Jag har nr 31, men har tappat nyckeln. Det gjorde jag en dag när jag åkte ut med Cornelis och sparken, så det är ju ett tag sedan. På anslagstavlan i tvättstugan står ett meddelande om att om man tappar nyckeln, kan man kontakta ordförande för att kvittera ut en ny till en kostnad av 150 kr. Då det står KAN, och jag VET att jag tappat nyckeln på en sträcka av ca 2 km, så tänkte jag att jag hittar den nog när snön försvinner. Så, när jag bokat, har jag bara tryckt in lite toapapper i hålet för den tid jag bokat. Igår när jag skulle hämta min torra tvätt, satt en lapp bredvid mitt toapapper 

- Du som tappat nyckeln och använder papper för att boka, ta denna kolv och skriv ditt namn på platsen "vakant" på listan. 


Skämsmössa på, då kolven jag nu fått är svart, och alla andras röda .... fniss  Nåja, jag måste väl kontakta ordföranden och berätta hur jag tänkte. Det är INTE att jag inte vill betala 150 kr för en ny nyckel, utan jag var övertygad om att hitta den gamla .... 


Nåja, när jag lade in tvätten på sina rätta platser i garderoben blev jag lite fnissig. Det är verkligen singelparty i min strump-låda. Anledningen till det är inte att jag inte parar ihop dem vid tvätt, utan att när ena strumpan går sönder, så kastar jag ju inte båda, utan bara den som är trasig. Detta innebär att jag ofta rockar sockarna :)


Idag är jag piggare än igår (tack och lov)   Moa, Cornelis tidigare ägare, kommer förbi idag :) Det blir kul :)  I övrigt blir det nog lugnt, i alla fall så länge det regnar. Kanhända åka in till stan och spana in Hannah och Robbans valp Lilly :)  


Nä, nu ska jag äta lite frunch.  Ha en bra dag, fyll den med nåt värt :)


 

Gomorron



 
 
Ingen bild

Gerd

9 maj 2015 17:07

Jag tror jag är kär i Cornelis! :-D

maria tafvelin

10 maj 2015 00:19

Han är underbar! ?

 
Göran

Göran

9 maj 2015 23:14

Haha! När jag läser ditt inlägg kommer jag plötsligt ihåg en story jag hörde för längesen som lär vara sann.
En professor skulle hålla tal för en massa folk och hans assistent la märke till att eftersom hans byxor var i kortaste laget så syntes det att han hade en grön och en blå strumpa på sig. Assistenten påpekade detta för professorn som genast såg mycket tankfull ut när han svarade...
-Ja, är det inte märkligt? Men ännu märkligare är att hemma har jag ett par till som är exakt likadana..."

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

maria tafvelin

10 maj 2015 00:18

Hahahahahaha, underbart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Lördag 18 maj 17:36

Lördag afton. 23 grader, sol. Sol up 2.59 och ner 22.04 .... rätt många timmar kvar till solnedgång alltså ... fniss   Hänt i veckan             Känns verkligen märkligt med sån värme .... samtidigt som snöhögarna på gården ligger kvar...

Av maria tafvelin - Söndag 12 maj 10:18

Söndag förmiddag. 12 plusgrader och växlande molnighet. Det har regnat inatt, men slutat nu :)  Sol upp 3.20 och ner 21.43   Veckans mat Måndag- korv stroganoff   Tisdag- Fläskpannkaka   Till mellis gjorde jag spett   Onsdag - ...

Av maria tafvelin - Söndag 5 maj 12:11

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och halvklart. Sol upp 3.44 och ner 21.19   I fredags bjöd jag på helstekt fläskytterfilé, pommes och beasås till lunch. Det blev uppskattat :)   Bakade åxå lite bullar att lägga i försäljningsfrysen   ...

Av maria tafvelin - Torsdag 2 maj 19:26

Torsdag ... jamen kväll :) 9 plusgrader och mulet. Sol upp 3.55 och ner 21.09   Då var valborgshelgen slut. Efter jobbet på tisdagen, valborgsmässoaftonen ... så var jag helt slut. Kl 19.47 skrev jag till Pernilla och Hannah i vår chattgrupp: -...

Av maria tafvelin - Tisdag 30 april 17:16

Tisdag afton. Valborgsmässoafton! 10 plusgrader och mest soligt!!!!!!! Sug på den!!!! Sol upp 4.02 och ner 21.02   Igår var det kräksnö, hagel och mot kvällen spöregn. Aldrig kunde man tro att det skulle bli både soligt och riktigt varmt idag :) ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards