Alla inlägg den 9 maj 2015

Av maria tafvelin - 9 maj 2015 23:06

En superLördag drar mot sitt slut. Varför den inte redan är slut är för att jag hällde upp ett glas vin för ett tag sedan och jag har inte orkat dra i mig det ännu. Om jag fortfarande om en kvart inte orkat, så struntar jag i det :)


Idag kom Moa hit. Ni vet, hon som rådde om Cornelis tidigare. Vi drack en kopp kaffe ... och hips vips hade det gått två timmar :)   Det är så himla kul att prata hund med någon som tänker kring hund, som jag gör :)  Det var jättekul att få visa upp Cornelis, hur blank och fin i kroppen han är. Jag tror att hon kände sig trygg. Det har hon förvisso gjort hela tiden, men hon fick det nog bekräftat när hon faktiskt träffat honom och sett med egna ögon :)


En fråga: 


Hur skulle DU reagera, om någon anmäler sig till en kurs du håller ... men har problem med två av fyra kurstillfällgen pga jobb. Du ändrar dessa två tillfällen till andra dagar, fastän de passar DIG mycket, mycket sämre, men för att ställa upp .... När väl kursen börjar, så har den deltagaren som du ändrade kursdagar för, hoppat av. Skulle du, 

- inte brytt dig

- blivit irriterad


Jag ger inga andra alternativ. Jag blev faktiskt irriterad, men inte förrän jag förstod att deltagaren INTE skulle höra av sig personligen och be om ursäkt. Ikväll skrev jag till deltagaren, i någon form av naiv önskan om att hen skulle be om ursäkt x fjorton i alla fall. Jodå, inbäddat stod en ursäkt, men desto tydligare ett svammel som mer betonade att en kompis skulle ha sagt upp platsen ... bla bla bla. När jag återigen bad om en ursäkt så blev hen arg och tyckte att jag tjatade och gick an, och hen ville inte diskutera mer. 


Tänk .... ibland blir jag både förbluffad och förstummad över människors agerande. Varför , tänker jag. - Varför?

Kostar det verkligen så jävla mycket att erkänna att man gjort fel? Gräver det verkligen så stora hål i egot att det inte går att reparera? VAD i uttrycket - Förlåt, jag gjorde bort mig, jag skäms nästan ihjäl mig .... är så infekterat att en del inte ens kan ta de orden i sin mun?


Varför hänger jag upp mig på detta?

- jag TRODDE att den här människan var på ett helt annat sätt. Jag känner mig helt ställd när jag fick hens meddelande. Det svider ända in i själen när man måste erkänna att någon man trott gott om, visar sig vara nåt helt annat. 


I morgon kör vi den del av hundkursen vi inte körde idag pga regnet. Det blir tillfälle 3 av 4. En av deltagarna dök inte upp vid första träffen. Jag skrev ett meddelande till henne och frågade om hon hoppat av. Nej, hon skulle dyka upp. Det har hon inte gjort, och nu ikväll skrev jag till henne igen. Nej, hon kommer inte att vara med. 


Ok. Om man anmäler sig till en kurs, inte säger upp sin plats, säger att man ska vara med när man blir tillfrågad efter att kursen startat, och inget annat meddelar när halva kursen gått .... hör det inte till att man betalar deltagaravgiften då?


Nä ... nu ska jag krypa isäng. Häller ut vinet jag har kvar i glaset .... orkar lixom inte dricka upp det ... fniss  


Hoppas du haft en bra dag, och att du lyckats fylla den med nåt värt :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 9 maj 2015 10:03

Lördag förmiddag. 8 plusgrader och regn. Det var bara ett lätt duggregn när vi var ute på morgonrundan, men nu regnar det betydligt mer. Skönt att vi hann hem :)


Det är inte ofta det händer, men NU gör jag det - lyssnar på radion :)  Melodikrysset är det just nu. 


Idag skulle jag haft hundkurs, men har skjutit upp dagens kurs tills i morgon, och hoppas att det inte regnar då. Det blir nog en stillsam dag känns det som. Igår var jag så trött så jag höll på att gå av, där fram på eftermiddagen. Före jag var tvungen att lägga mig och slumra i soffan, gick jag och handlade. Prio ett var att köpa ett nytt moppskaft. När jag kom hem, insåg jag att jag förvisso köpte skaftet, men glömde det i kassan när jag hade betalat. Jag tog med Cornelis, band honom utanför entrén, gick in och hämtade skaftet och gick ut. Jag skulle aldrig någonsin lämna någon av hundarna utanför affären medans jag var inne och handlade, men när jag bara skulle in genom dörren, fram till kassan och ut igen, så kändes det stabilt. Cornelis satt kvar så fint där jag satte honom, och han blev glad när han fick bära moppskaftet hem. Det verkligen märks på honom när han har fått en uppgift. Han tar alla uppgifter på största allvar. Han fick tänka till lite för att komma sig in genom dörren till lägenheten, men han löste det åxå :)

 

Hade bokat tvättstugan igår. Nu är det såhär att vi har ju såna här låskolvar till bokningstavlan. Jag har nr 31, men har tappat nyckeln. Det gjorde jag en dag när jag åkte ut med Cornelis och sparken, så det är ju ett tag sedan. På anslagstavlan i tvättstugan står ett meddelande om att om man tappar nyckeln, kan man kontakta ordförande för att kvittera ut en ny till en kostnad av 150 kr. Då det står KAN, och jag VET att jag tappat nyckeln på en sträcka av ca 2 km, så tänkte jag att jag hittar den nog när snön försvinner. Så, när jag bokat, har jag bara tryckt in lite toapapper i hålet för den tid jag bokat. Igår när jag skulle hämta min torra tvätt, satt en lapp bredvid mitt toapapper 

- Du som tappat nyckeln och använder papper för att boka, ta denna kolv och skriv ditt namn på platsen "vakant" på listan. 


Skämsmössa på, då kolven jag nu fått är svart, och alla andras röda .... fniss  Nåja, jag måste väl kontakta ordföranden och berätta hur jag tänkte. Det är INTE att jag inte vill betala 150 kr för en ny nyckel, utan jag var övertygad om att hitta den gamla .... 


Nåja, när jag lade in tvätten på sina rätta platser i garderoben blev jag lite fnissig. Det är verkligen singelparty i min strump-låda. Anledningen till det är inte att jag inte parar ihop dem vid tvätt, utan att när ena strumpan går sönder, så kastar jag ju inte båda, utan bara den som är trasig. Detta innebär att jag ofta rockar sockarna :)


Idag är jag piggare än igår (tack och lov)   Moa, Cornelis tidigare ägare, kommer förbi idag :) Det blir kul :)  I övrigt blir det nog lugnt, i alla fall så länge det regnar. Kanhända åka in till stan och spana in Hannah och Robbans valp Lilly :)  


Nä, nu ska jag äta lite frunch.  Ha en bra dag, fyll den med nåt värt :)


 

Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards