Alla inlägg den 14 september 2015

Av maria tafvelin - 14 september 2015 21:17

Måndagkväll. Inget nytt under solen. Kylen är fortfarande kaputt. Tog dock hem några infrusna dunkar med vatten, eller, ja is ... från jobbet, så jag har fått in en liten gnutta kyla i kylen i alla fall. inget långsiktigt ... men får åtminstone hämta andan lite. Bekymret inte löst


Svängde in på Elgiganten och köpe ett nytt trådlöst internet för 249 kr. Har dock inte klarat av att installera, så jag sitter nu med datorn på rumsbordet, och hela vardagsrummet fullt med kablar utefter golvet. Bekymret inte löst


Nya kupéfläkten som jag köpt, ligger i bilen, har inte haft tid att byta., Bekymret inte löst


Har fortfarande inte fått tag på packning till handfatet ... och tipset jag fick för att lösa det utan att byta packning, fungerade inte. Bekymret inte löst


Inget nytt alltså, men hur det än är, så är måndagen slut, och i morgon är det tisdag. Frysen funkar fortfarande i alla fall, och bilen startar. DET är saker jag är glad och tacksam över :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 14 september 2015 06:36

Jag har några I-landsproblem . Kylen ÄR kaputt. 14 grader i den just nu. Trådlösa internet är åxå kaputt. Jag har inte hittat nån packning till handfatet än. Kupéfläkten i bilen måste jag byta innan det blir regn, och kyligare nätter.

Men det finns mycket positivt åxå! Helgen 3/4 oktober åker jag , Pernilla och Hannah till Sundsvall och bor på hotell ?
Hundarna får bo på pensionat. Det var inte ett alldeles lätt beslut att fatta, då jag har svårt att skiljas från dem ... Undrar om jag kommer att kunna sova den natt vi ska vara borta ?

Nä, det är väl bäst att jag vrider igång dagen. Måste försöka lösa det här med kylen. Det innebär väl att köpa en ny gissar jag.

Ser ut att bli en fin dag. En massa blå himmel är det i alla fall ?

Ha en härlig dag! Fyll den med värda grejer!

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards