Alla inlägg den 4 augusti 2016

Av maria tafvelin - 4 augusti 2016 08:23

Hej Cornelis!


Ja, du har ju förstås redan sett det, men det har flyttat in en ny kille nu. Han heter Aladdin. Han är faktiskt lik dig på många sätt. Han ligger och smågnager, sådär naggar, i påslakanet, precis som du gjorde. Han är ungefär lika smidig som du var, dvs knappt ledbar i mitten på nåt sätt. Han försöker nog ta liten plats när han knorrat ihop sig i sängen, men, precis som Du, så tar han upp nästan halva sängen helt själv. 


Han har fått ärva dina halsband, och jag tror att BoT-täckena kommer att passa honom åxå. Det känns bra att dina saker kommer till användning igen. 


Men vet du ... jag tyckte att du var snabbast i världen på att slakta en fotboll. Du ligger i lä där kan jag berätta. Du dödade ju bara så att luften gick ur bollen, men den här killen, han gjorde småsmulor av den där svarta bollen som låg uppe på hatthyllan. Verkligen bara småsmulor. Jisses vad jag plockade småbitar från sängen innan jag la mig. Balansbollen, ja, den slaktade han åxå. 


Nu är det dags att hänga upp morgonrocken och väcka hundarna. Jo just det. Molly hälsar att hon inte bytt ut dig. Han kommer aldrig att ta Din plats. 


Nu ska vi fylla den här dagen med värda grejer, vi hörs!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards