Alla inlägg den 14 juli 2017

Av maria tafvelin - 14 juli 2017 14:17

Fredag eftermiddag. Klockan är 14.18  Det är 13 grader och spöregn.  När jag kom från jobbet var det sol, hann ut med hundarna på promenad,och när vi kommit in igen, så började det störtregna ... fniss .... tur som en tok ... som vanligt alltså :)


Jag är så himla trött, så jag ska lägga mig i soffan, drapera mig med hundarna, och sova en stund om det går. Om det inte går sova, ska jag åtminstone vila. Typ resten av dagen känns det som. Till middag kan det väl passa med en flaska vin och en burk bullens? Man behöver inte ens värma korven, jag kan ta dem kalla. Så känns det just nu, får se om det hinner ändras innan det är dags att äta. 


Bröllopstårtorna som gick ut idag, känner jag mig inte riktigt säker på. Det blev inte så bra som jag trodde. Nu är det bara att hålla tummarna för att inte brudparet får spel när de ser tårtorna.   Till nästa helg är det en ännu mer komplicerad tårta. Måtte jag klara det!   Det här uttrycket som är mitt mantra: Hur svårt kan det va?  måste jag upprepa en babiljard gånger de närmsta dagarna, för att gaska upp mig lite igen. 


Skallen är tom ... eller, full av trötthet är den nog, om sanningen ska fram. Kryper ner i soffan och drar en filt över mig. Om några timmar är jag nog på banan ordentligt igen. 


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards