Alla inlägg den 2 oktober 2018

Av maria tafvelin - 2 oktober 2018 19:11

Tisdag kväll.   Den här dagen har varit knökfull. 


Idag är det en vecka sedan min älskade Kelly lämnade mig. En vecka fylld av, givetvis sorg och saknad ... men tack och lov även jättepositiva saker. Det händer så himla mycket just nu, i och med försäljningen av lägenheten, och flytten. Jag har både gråtit, fnissat och skrattat idag. Gråtit när jag saknat Kelly, fnissat när jag kom hem från jobbet  och försökte hitta allt jag gömt i morse. Va? ... - Gömt? kanske ni tänker ... jomen ....


Fotografen skulle komma kl 11 idag och fota lägenheten inför försäljningen. Pernilla och Hannah var här igår efter jobbet ... vi hade med oss en hel bullbuss med "piffsaker" från deras hem, för att piffa MITT hem. Det var såpass mycket att när vi skulle bära upp allt i lägenheten kom "schyssta Sonja" ... som egentligen heter Eivor ... (en helt egen historia) och frågade 

- Skulle inte du FLYTTA ? .... fniss


I morse klev jag upp tidigt för att få allt i ordning inför fotografering. Ja alltså .. det innebar ju bland annat att gömma bort saker som inte ska finnas på bild .... så ... jag tryckte in hundarnas matskålar, fjärrkontrollen till tvn, trådlösa mojängen, skarvsladd mm mm i div skåp och lådor. Så ... när jag kom hem från jobbet blev det ju att leta igen allt jag gömt ... fniss. 


Skrattat har jag åxå hunnit med. Jättemycket faktiskt ... på jobbet främst ... hahahahaha

så ... den här dagen har innehållit i princip Allt. 


Nu ska jag kolla på tv och äta en sen middag. Det blir torrspagetti (ja, givetvis kokade, men ni fattar) Det har varit en dag fylld av grejer. Värda grejer. Minnet av Kelly är alltid värt. 


Tjing

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards