Alla inlägg den 11 oktober 2018

Av maria tafvelin - 11 oktober 2018 06:48

Torsdag morgon. 7grader och halvklart, det verkar ha regnat inatt.  Igårkväll drog jag igång den valpkurs jag håller för RackarUngarnas hundskola. 8 ekipage deltar, och det är ju lika spännande och roligt varje gång man startar en kurs. När jag kom hem därifrån blev det lite småfippel som att byta lampor i fläktkåpan i köket och lite sånt smått och gott, sedan kort kvällsrunda med hundarna innan det var dags att krypa isäng. Inatt var det jobbigt. I drömmarna alltså. Herregud, jag drömde att mäklaren rev sönder skåpluckan i köket bara en kvart innan visning. Vilken panik! Sen drömde jag att Theo hade kennelhosta. Vilken natt ... fniss.


Idag klev jag upp lite tidigare, tänkte börja kl 9 istället för 10, jobba några timmar, sedan hem och piffa inför visning, sedan blir det att åka tillbaka på jobbet. Det blir skönt med en ledig dag i morgon känner jag, även om jag har en del att göra då åxå. Ska bland annat kontakta veterinären igen. Paddy har ju ätit smärtstillande i 5 dagar, men inte verkar det ha hjälpt för ryggen något nämnvärt. Fick räkningen för veterinärbesöket ... 1245 kr. Undersökning och blodprov kostar tydligen så mycket. Blir rätt stora slantar till veterinären, både förra månaden och den här. Men, så kan det bli när man har hund. 


Oj vad spännande det blir inför visningen i afton. Spännande att se om det ens kommer någon. Varför jag säger så, är för att i annonsen på hemnet, kom inte kvällens visningstid med, utan bara måndagens. Detta upptäckte jag inte förrän efter ett par dagar, då blev det ändrat, men det kan ju vara många som inte uppmärksammat att det ÄR visning idag ... så vi får se. HOppas att inte mäklaren river sönder lägenheten i alla fall .... fniss. 


Nä ... om jag skulle sparka av mig tofflorna, hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Dagen har ju trots allt börjat. Kaffet är uppdrucket och hundarna snarkar fortfarande. En tyst, värd start på dagen. Nu fortsätter den. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards