Alla inlägg den 23 oktober 2018

Av maria tafvelin - 23 oktober 2018 07:58

Tisdag morgon. 3 minusgrader och klarblå himmel. Igårkväll kändes det lite varmt när jag skulle krypa isäng, så jag öppnade balkongdörren lite mer .... fniss .... jag kan säga såhär: Hoppsan ... det var visst kallt inatt ...  Ja, inte så att vattnet i hundskålen hade frusit ... men kanske var det snudd på ... fniss .... det blev att kliva i tofflorna VÄLDIGT snabbt i alla fall. Nu klunkar jag kaffe och halvgruvar för att hänga bort morgonrocken. Just såna här gånger skulle det vara fint med en torktumlare i lägenheten. Ja, så att jag kunde tvär-tumla de kläder jag ska ha på mig, för de lär ju hålla minusgrader åxå ... fniss, fniss, fniss


Idag börjar jag jobba kl 9, eller, vi börjar med personalmöte kl 9, så jag måste klunka kaffe rätt snabbt för att hinna ta en liten morgonpromenad. I övrigt blir det nog en vanlig dag. Inget jag måste hinna, inga ärenden, inga måsten. Det hade jag visst inte igår heller när jag tänker efter. När jag kom hem från jobbet blev det en runda med hundarna, de fick gnaga lite ben, jag kokade spagetti och värmde köttfärssås jag hade i frysen


Nä hörrni, hur mycket det än bär emot måste jag sparka av mig tofflorna och hänga bort morgonrocken, kamma istapparna ur luggen och sätta fart :)


Ha en härlig tisdag, börja fylla den redan nu med värda grejer :)


Gomorron  

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards