Alla inlägg den 20 oktober 2018

Av maria tafvelin - 20 oktober 2018 09:18

Lördag morgon. 3 grader, och appen säger med positiv inställning: halvklart. fniss ... jag ser inget klart överhuvudtaget, utan genomgrått. En lite bister och trött höstdag alltså. 


Jag har ju sovit dåligt de senaste veckorna, det berättade jag igår. Inatt har jag nog varit vaken mer än jag sovit, och klockan 03.00 kom jag faktiskt på det. DÅ först räknade jag ut att 1+1=2  Det första som ryker när jag har för mycket omkring mig, är sömnen. Det har varit så himla mycket, och är ju fortfarande. Det är alldeles för mycket på jobbet, det är att jag ska flytta, visning, försäljning, Kelly försvann. Det är många komponenter som bidrar till att sömnen helt enkelt mer eller mindre uteblivit. 


Igår efter morgonpromenaden åkte jag iväg på jobbet där Pernilla följde mig hem med bullbussen. Vi lastade och åkte till Boviken. Vi gick in i huset och planerade lite hur möbler ska stå osv. Kunde inte låta bli att öppna en massa skåpluckor i köket ... fniss. Om man tänker på de grejer jag har i köksskåparna här, och jag faktiskt har allt jag behöver ... så blir det väldigt många tomma skåp därborta. Men .... nog lär de bli fyllda till slut gissar jag ... fniss. 


Jag skulle ju ta med några tomma flyttkartonger från Boviken igår, men glömde helt enkelt bort det, så jag åker dit idag istället och hämtar. I  mitten av nästa månad flyttar jag är det tänkt. Det är Väldigt mycket som händer nästa månad och de positiva sakerna är : Jag blir mormor, jag flyttar, jag ska på Björn Skifs med min kompis Annica :)


Men, det är i nästa månad. Nu är det lördag och jag ska fylla dagen med så mycket värt jag bara kan. Gör det du åxå!

Gomorron

 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards