Alla inlägg den 6 april 2020

Av maria tafvelin - 6 april 2020 08:47

Måndag morgon. Temperaturen på nollan och det är grått. Ont i halsen, täppt i näsan, hostar och nyser, precis som igår. på eftermiddagen igår tog jag cykeln och hundarna runt lillbyn, hundarna måste ju få röra på sig. Idag blir det nog inte någon cykeltur, kan bli att kasta ut några nävar godis på gården så att de får använda nosen. Känns som att det blir en dag under täcket i soffan. Dricker kaffe nu, men sedan blir det en kopp te känner jag. 


Det blir ett kort inlägg idag ... fryser och det står ändå still i skallen, så inget vettigt kommer ut via tangenterna. Måste boka tid för besiktning av plåtkompisen, har den här månaden på mig ... lika bra att boka nu, och lägga tiden så långt bort som möjligt. 


Det blir nog att ha på både tofflor och morgonrock ett bra tag till ... byter till skor lite tvärt bara, så att hundarna får sällskap därute på gården medans de gör morgontoalett. Ha en bra måndag. Stanna för guds skull hemma om du känner dig förkyld. DET är det mest värda du kan göra just nu. 


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards