Alla inlägg den 3 december 2015

Av maria tafvelin - 3 december 2015 09:04

Tänk så snabbt saker kan ändras. Igår när jag skrev mitt inlägg, så var jag övertygad om att det skulle bli en dag med mycket hundträning, förmodligen även en skogsrunda. Så blev det inte. När jag talade om för hundarna (förutom Cornelis, som redan varit ute) att det var dags att vakna för att gå ut, såg jag att Kelly inte var som vanligt. Hon kom inte ut i hallen när vi skulle gå, och hon var motvillig till att gå ut. Trappen ville hon inte gå i, och när vi kom ner så var det i YTTERST sakta mak hon följde mig. Hon kissade och bajsade, men sen ville hon inte vara ute mer. Hon hade ont någonstans. Det blev en ytterst kort runda, sen upp igen. 


När vi kom upp skulle jag lyfta upp henne i soffan för att ta henne i knät och göra någon form av undersökning. Magen jättespänd och uppblåst, det såg jag ju utan att lyfta upp henne. När jag lyfte under buken, skrek hon rakt ut. Jisses! Hon hade verkligen ont. Ställde ner henne på golvet och kände försiktigt .... det var definitivt ont i magen. 


Hon la sig i bädden och såg allmänt risig ut. Då blev det sådär att jag påbörjade tester .... tog fram klickern .... hon reagerade inte. Då mailade jag veterinären och bad att få komma akut. 


Man hittade inget på röntgen, men det kan vara någon form av inflammation på gång i magen. Hon fick smärtstillande och inflammationsdämpande. Nu är det bara att hoppas att det vänder och försvinner lika hastigt som det kom. Hon är fortfarande hård på magen, men hon har åtminstone inte ont. Jag fick ju panik ett tag, och tänkte tillbaka på de där knölarna hon opererade bort i somras.  När det gäller hundarna, speciellt Kelly, blir jag ju snudd på nojig när det händer något, och nu är mitt ... vad ska jag kalla det .... immunförsvar när det gäller hundarna, nedsatt.   


Nåja. Den akuta faran är ju över i alla fall, och DET känns fantastiskt! 


Jag jobbade 18-21, järnet hem för att kolla att alla hundarna mådde bra, sen blev det lite tv-tittande innan vi kröp isäng. 


Igår märktes det rätt så tydligt att Cornelis lyfter mer på högertassen. Han släpar nästan ingenting längre, och har oftast tassen åt rätt håll, dvs inte upp och ner :)   Fortsatt gåträning, samt ståträning i sängen där det är lite svårare. Igår var jag härute på baksidan husen, det är ju gräsmatta hela vägen och snön har regnat bort, så det är mjukt att gå där. Fram och tillbaka, fram och tillbaka, tror det blev 5 vändor. 


Nä, nu ska jag ta itu med den här dagen. Börjar jobba kl 13, så jag hinner ju en del före det. Ha en Riktigt Bra Torsdag allihop!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards