Alla inlägg den 25 december 2015

Av maria tafvelin - 25 december 2015 11:24

Juldagen är här. Gårdagen spenderades i soffan tillsammans med 5 hundar, då Milo åxå är här. Vi kom hem kring 13, och vi parkerade oss direkt i viloläge. Sov och var vaken om vartannat fram till kl 20. Väckte hundarna nån gång kring 18 och gick ut, men vi somnade allihop direkt vi  kom in igen. Kokade en lax- och räksoppa kl 20, sen var jag vaken till kl 22. Hade tänkt se filmen "Du har mail", den är lite gullig sådär. MEN ... jag orkade inte. 


Tog ut hundarna på kvällspink, sen la vi oss för kvällen. Somnade direkt och sov till kl 10 i morse. Jag var helt slut :)


Idag är det snor-halt ute. Broddarna hjälper knappt nånting, och hundarna riskerar att fläka sig. Jag höll mig i snön på gräsmattorna så att ingen skulle skada sig. Tråkigt när det blir såhär halt, man kan ju knappt gå nånstans alls. 


Nu ska jag förbereda för nya spisen :)  Jädrar va jag längtar tills jag får börja laga mat på den :)  Maten kommer nog att bli EXTRA god och snygg med den nya :)  Jag ska skura upp den gamla, dra fram den  och skura upp golvet på stället , sen får vi se när Pernilla och Mattias har tid att frakta hit den. Någon dag nu under ledigheten blir det i alla fall :)


Nä, nu är det hög tid att fixa nån slags brunch, sen drar dagen igång på allvar :)


Gomorron .... typ

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards