Alla inlägg den 12 december 2015

Av maria tafvelin - 12 december 2015 18:37

Den här lördagen kommer jag att minnas väldigt länge. Det finns flera flikar i min minnesbank. Det finns:

- Gamla jobbiga minnen

- Gamla roliga minnen

- Nya jobbiga minnen

- Nya roliga minnen


Den här lördagen skapar nog en egen mapp: 


Jävulskt roliga minnen!


Efter morgonkaffet gick jag en gemensam promenad med hundarna, och hann köra lite ensamträning med Cornelis och Molly. För Cornelis del gäller det att få koll på högerbenet, så jag körde faktiskt lite "backa-övningar" Det gick över förväntan. Sen körde jag "avståndsbedömning"  med Molly ... hon har fortfarande en väg att gå ... men jag förstår henne. Jag känner igen mig i problemet på ett sätt ... inte för att jag bara har ETT öga, men när det ena ögat är så mycket sämre .... det är som om ögonen inte tittar på samma sak ... Vi fortsätter jobba, både hon och jag. 


I morse skrev jag - bor du i närheten av Byske, kom förbi på en fika. Bor du längre bort - fyll dagen med nåt annat värt. Nu var det såhär att vi fick besök längre ifrån än vi trodde. MIa Skäringer med crew kom förbi, och det var faktiskt riktigt häftigt.  Tänk att ett litet café i Byske, får besök av Mia Skäringer! För er som bor i och kring stora städer som Stockholm, Malmö, Göteborg ... är väl det här inget märkvärdigt .... men VI ... VI som bor i Norr, kring Byske ... Vi ser det här som extra kul. Hon besökte OSS ... OCH hon tyckte att det var FINT. HOn blev till och med förvånad när hon öppnade dörren, berättade hon för Pernilla.  DET var EN av höjdpunkterna idag. 


En annan av alla höjdpunkter idag ... alltså, ni måste veta att vi får sååå mycket positiv respons så det är helt galet. Vi vet faktiskt inte hur vi ska vrida och vända oss i alla positiva ordalag som vi möter dagligen. Förbluffade ... förstummade ... fruktansvärt GLADA ... det är helt osannolikt hur fridas café blivit bemött. 


Det är ofrånkomligt att vissa gäster blir mer ihågkomna än andra, även om vi uppskattar ALLA. Idag ringde en man från Piteå. Anders heter han, och ville boka bord för 3. Han och hans bror ville uppvakta sin mamma Lilian på sin 75-årsdag, hos oss.  Jag reserverade ett bord åt dem. 


Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva deras vistelse hos oss ... det bubblade av positiva ord och omdömen, allt från själva cafeét, till vår "gudomliga kycklingsallad" som de sa ... till själva stället, oss i personalen ... alltså ... TACK snälla ni!  Lilian 75, med söner. Om ni någonsin läser detta ...  ta med er att vi blev oerhört Glada och Stolta över era ord!  


Avslutar den här underbara dagen ....


Nu ska jag jobba lite med hundarna ... ta en kvällspromenad ... ta en dusch och ett glas rött .... 
Vilken härlig dag! 

Gokväll


Av maria tafvelin - 12 december 2015 07:55

Lördag morgon. Igår kom jag ihåg att köpa kaffe, jag har varit utan i två dagar, och måst köra på nöd-kaffe, sånt där frystorkat. Inte gott, men ibland måste man :)


Förut var jag ju ledig fredagar, och jobbade söndagar. Nu, när jag börjat på fridas, jobbar jag fredagar och lördagar, men är ledig söndagar och måndagar :)  Det är jättekul att gå till jobbet, redan innanför dörren till personalingången, möts man av det här:

 


Sen jobbar jag i den här miljön:

         

Vi har verkligen superkul på jobbet, och dagarna går så himla snabbt. Ja, nu jobbar jag ju inte heltid, så det kan ju bero på det åxå :)


Nu ska jag tala om för hundarna att det är dags att gå ut. Igår var första dagen på snart 5 veckor, där alla 4 följdes på morgonpromenaden. Det var härligt :)

 

Igår ringde djurhomeopaten och intervjuade mig kring Cornelis. Det tog 45 minuter, och hon la ihop all info om honom, plus att hon tittat på de videofilmer jag tagit, från första dagen efter olyckan, och fram till nu, så hon har plockat fram ett preparat som ska hjälpa honom med det sista som behövs för att han ska bli helt återställd. Nu hoppas jag på det :)

Nä, dags att hänga upp morgonrocken, ta ut hundarna, kamma till luggen, åka på jobbet och ta på klackeskorna :)  Ha en riktigt Fin Lördag. Bor du i närheten av Byske, kom förbi på fridas och ta en fika eller en lyxig sallad :)   Bor du längre bort, fyll dagen med nåt annat värt :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards