Alla inlägg den 9 november 2017

Av maria tafvelin - 9 november 2017 09:15

Torsdag morgon, eller rättare sagt kanske förmiddag. 5 grader, mulet och mer eller mindre storm. Det ser ut att ska bli regn senare idag. 

Jag vaknade först kring kl 6 av att Mollys tratt skavde mot mina vader. Sen hörde jag att hon slickade. Hmm. Jodå, hon hade fått av sig tratten. På med glasögonen, kolla så att hon inte lyckats slicka för mycket på såret, knöt på henne tratten igen ... låg vaken en stund. Hade ställt alarmet på 7.30 Kände att jag ville sova mer, så jag somnade om. Vaknade just före alarmet drog igång .... flyttade fram det till 8.30    .... vaknade 8.20 och ställde fram det till 9.00  Behovet av att få sova kändes övermäktigt. Vaknade 8.56 Ok då.   :)


Idag är det precis två år sedan det här hemska hände

http://mariatafvelin.bloggplatsen.se/2015/11/09/11213622-en-brakdel-av-en-sekund-och-cornelis-ar-forlamad/


Den dagen glömmer jag aldrig. Jag kan fortfarande känna ångesten och chocken när det hände, och jag kommer att vara ledsen över det så länge jag lever. Även om man går vidare, så kommer man ihåg. 


Vissa saker etsar sig fast i hjärnan. Något som någon sa eller gjorde för länge länge sedan, som sitter kvar som tatuerat inuti. Vissa saker glömmer man efter ett par minuter, fastän man sagt åt sig själv att man måste komma ihåg. Visst är det märkligt!  


Just uttrycket "diktatur i hammok" sitter tatuerat på insidan av min hjärna. Det här är länge sedan .... skulle tippa att jag var ... kring 10, 11 år nånting. Mina bröder spelade schack. Jag minns inte hur de fått tag på schackspelet, men i alla fall, ingen av dem kunde väl reglerna direkt, så de hittade på egna. Mitt i alltihop säger Nisse, min storebror: Nu gjorde jag ett genialiskt drag som jag kallar Diktatur i Hammok. 


Den meningen, det uttrycket .... glömmer jag aldrig. VArför, vet jag inte. Minns inte om han vann, eller vad som var så genialiskt. Minns inte vad lillebror Rolle svarade heller. Minns bara just det där. Hahahahahaha


Vissa saker skulle man helst vilja glömma, tränga undan, slippa komma ihåg. Vissa saker skulle man VILJA komma ihåg, tex när någon frågar: Kommer du ihåg när du/vi ...? Minns du när...?    Nää, svarar man, det kommer jag faktiskt inte ihåg. Det kan ju kännas lite trist att ha glömt, när det rör sig om nåt kul och positivt :)


Nä, nu ska jag göra ett genialiskt drag: Hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Dagen har börjat och det gäller att haka på :)


Fyll din dag med värda grejer. Minnesvärda grejer. 


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards