Alla inlägg den 14 november 2017

Av maria tafvelin - 14 november 2017 07:42

Tisdag morgon. 4 minusgrader och klart väder. Det ska bli en solig och vacker dag :)


Igår fick jag mail av iF. Alltså, försäkringsbolaget där Molly är försäkrad. De ersätter inte hela summan 20 022 kr. När man drar bort självrisken, samt inställelseavgift och bilavgifter så blir ersättningen 16 200. Nästan 4000 får jag betala själv. Det är ju en liten summa om man ser till den totala summan, men i nuläget, med Theos rehab mm, så blir det en tuff månad rent ekonomiskt. Typiskt, när det börjar närma sig jul. 


Idag har jag inte mycket tid att stå och hänga här i mitt supersöta kontor. Har dragit i mig kaffet, ska hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Molly ska ju till vet. för att ta bort stygnen, och skrapa tandsten. Jo, just NU känns det som att det där med att skrapa tandsten kommer att kosta mer än jag har, men det måste göras, hon ser inte bra ut i munnen helt enkelt. Eller rättare sagt, enligt vet. ser det riktigt illa ut. Det är ju faktiskt så att man skäms när veterinären säger så. 


Med skämsmössan i handen ska jag åka dit alltså. 


Ha en Bra tisdag, fyll den med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards