Alla inlägg den 24 november 2017

Av maria tafvelin - 24 november 2017 08:32

Fredag morgon. 3 plusgrader och molnigt. Igår var det snöstorm och det plogades, skottades, drevade, blåste, snöade, skottades, drevade och blåste.

 

Inatt har det regnat, snön har sjunkit ihop och det är glashalt ser jag när jag tittar ut på gården. Måttligt muntert. 


Det blev övertid igår, precis som jag anade. Kom hem strax efter 20.00, tog ut hundarna på pink, bytte om till myskläder, hällde upp ett glas vin och ringde bästa kompisen Annica. Vi hade bestämt "telefonvinkväll" Nu blev den ju lite kortare än väntat, då jag jobbade så pass sent, men 1.5 timmar pratade vi  :)   Kul grej vi har där, med telefonvinkvällarna ... fniss. 


När jag öppnade ytterdörren igår efter jobbet, såg jag. Japp, nu har den kommit. Räkningen från veterinären. Jag öppnade kuvertet när jag satt på toa, kändes bäst att sitta ner. 3563 kr.  Jag bröt ihop lite smått faktiskt. Unde På den lön jag fått idag, går 8000 kr till veterinären. Hinner inte få någon mer lön före jul. Det känns ... tufft. På nåt sätt löser det sig ju, det gör det alltid. Men ... tufft känns det.  Jag ska besikta bilen i december åxå. Hoppas den går igenom, för det känns inte som att jag kan lägga pengar på DEN åxå. Måste byta torkarblad bara, det vet jag. En sån här gång är det tur att en månad går snabbt, snart är det januari och det kommer nya pengar :)


Idag har jag planerat att köra några pass nosework. Det blir nog i garaget på jobbet. Jag hade ju även sett för min inre syn att jag skulle gå långpromenader i vackert vinterväder, mycket snö och sol ... men jag får revidera den synen lite. Det blir lite städning och sånt fippel åxå har jag tänkt. Kanske ska kolla genom mina gömmor och se om jag har nåt jag kan lägga ut till försäljning på fb och få in en extraslant. Mest av allt ska jag nog vila, kolla in några grejer på play som jag fått tips om. Det har ju varit mycket på jobbet de senaste veckorna, så återhämtning känns som det mest värda i dagsläget. 


Nu ska jag i alla fall hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Dagen har rullat igång och det är bäst att hänga med :)   Vad ska DU göra för att fylla dagen med värda grejer?


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards