Alla inlägg den 28 november 2017

Av maria tafvelin - 28 november 2017 09:40

Tisdag morgon. 11 minusgrader och klarblå himmel. Det här blir en vacker dag :)  


Jag vaknade 03.30 med ett ryck. Helvete, jag glömde doppa stor trådrulle innan jag åkte från jobbet igår afton. Med den hjärtklappningen var det lite svårt att somna om sen ....   fniss.  På tal om att sova ... INatt drömde jag att jag och nån, vem det nu var, var ute och gick i ett bostadsområde. Hux flux dyker det upp en stor svart hund, som bet tag i en vattenslang som låg på en gård. Sen gick den loss på nån form av ledning som höll på att grävas ner på tomten. Han som bodde i huset kom ut och skrek åt hunden att gå hem. Vi frågade var hunden bodde och han pekade på ett hus längre bort. Hur det nu kom sig, så gick jag dit själv och upptäckte att de hade 3 stora hundar, och 3 barn. Det var helt kaotiskt, och jag sa åt mamman i huset att de var tvungna att göra nåt åt situationen.  Efter att ha sagt det, började jag gå hemåt. Hundarna sprang efter mig ut på vägen, så jag vände tillbaka och sa åt mamman att hålla fast hundarna. Gick hemåt igen, och en av hundarna sprang efter och började bita mig i byxbenen. 

- Men ropa tillbaka hundjäveln, skrek jag


Det kanske var där nånstans jag vaknade med ett ryck ... fniss. 


Nä, nu är det hög tid att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Bäst koppla plåtkompis till stolpen en stund innan jag åker, nu när det blev såpass kallt. 


Vi kör en värd dag, eller hur?!  :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards