Alla inlägg den 10 november 2017

Av maria tafvelin - 10 november 2017 07:32

Fredag morgon. 1 plusgrad och klart. Idag blir det sol och vackert. Jag brukar ju vara ledig på fredagar, men idag ska jag jobba ändå. Jag ska dema tårta på Coop i Burträsk :)   Det är ju FarsDag på söndag, och vi har levererat ut ca 250 farsdagstårtor nu på morgonen. Det är lika många som ska ut i morgon. Men, i morgon ska jag inte jobba :)


Jag hoppas på bra väder i morgon, så att man kan vara ute mestadels. Jag ska förbi på jobbet och köra lite nosework i garaget, jag ska ge en kort introduktion till en hundägare som vill prova. Det är alltid lika kul :)  


Det går bra med Theos rehab. Han är inget öm nu, konstaterade fysion när jag var där. Mycket mindre spänd i muskulaturen, sträcker högerbenet bättre. Jag har gjort läxan han gav, med viktmanchetter, massage, stretching. Nu blir det balanskuddar utöver det vi redan gör. 

 

Nästa vecka ska vi påbörja vattentrask, som vi ska köra en gång i veckan. Att rehaba en hund, tar ganska mycket tid, men för att få ett bra resultat, och en hund som blir helt bra i kroppen, krävs det ju att man är villig att lägga ner tid och energi. 


Nä, nu måste jag nog börja runda av. Det är dags att hänga upp morgonrocken och väcka hundarna. Idag måste jag ju kamma till mig lite extra åxå, innan jag åker iväg. Känns ju inte ok att se ut som ett skogstroll när man ska bjuda på tårta. Om du bor i Burträsk m omnejd, eller har vägarna förbi där idag: Kom och smaka!  Kanske till och med köpa med dig en tårta! I år har vi gjort SJUUUUKT snygga farsdagstårtor ska jag säga!!  


Ha en riktigt Fin Fredag! Fyll dagen med nåt värt.


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards