Direktlänk till inlägg 4 december 2017

Dags att hålla tummarna igen!

Av maria tafvelin - 4 december 2017 09:01

Måndag morgon. 7 minusgrader och nästan helt klarblå himmel. Det kommer att spricka upp och bli en supervacker dag. Igår såg det ut såhär på morgonpromenaden

 

Idag är det dags att hålla tummarna igen. Plåtkompis ska till besiktningen :)   Men, det kan väl inte vara några större bekymmer att få igenom den tänker jag.... fniss. Jag menar, vad kan gå fel den HÄR gången? ... fniss. 


Idag är det mycket att göra på jobbet, jag skrev en hel lista igår när jag jobbade, på saker som måste göras. Jag blir helt svettig och slut bara jag tänker på det. Hoppas att alla är friska så att ingen är borta.  


Herregud, det är snart ett nytt år. Helt otroligt så snabbt det här året har gått, och så mycket som har hänt. BAra såhär spontant kan jag ju radda upp många grejer


1 Januari. Då var jag och några till hos Stina, och överlämnade de pengar vi fått ihop i änglafonden. Den dagen glömmer jag aldrig. Jag glömmer aldrig heller att jag hann upp på lassa och träffa henne kort innan hon gick bort. 


Eddie bodde ju här några månader, tills jag blev tvungen att fatta ett beslut som innebar att han fick somna in. 


5:e Maj, då flyttade Theo hit


En underbar sommar med 4 hela veckors semester! Jag har även hunnit hålla några dagskurser i nybörjaragility. Det trista under sommaren var att det bestämdes att Fridas skulle stänga för gott. 


STockholmsresan med Pernilla, Hannah, Annica, Stina och Jenny, där vi såg Tomas Ledin


Det är bara några axplock av det som hänt under året som gått. Till nyår blir det att summera lite mer, och fler händelser ska läggas till den här listan av minnesvärda grejer.  Dessutom hinner det ju fyllas på, det är ju trots allt flera veckor kvar av året :)   På fredag ska jag på julfest med jobbet till exempel :)   På lördag har jag ett klippuppdrag hos den kvinna med MS, som jag klippte för ungefär ett år sedan åxå.   Så ... det finns kvar mycket värt att uppleva på det här året. 


Nu ska jag hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Det är dags för morgonpromenad. Ha en härlig måndag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards