Alla inlägg den 11 november 2018

Av maria tafvelin - 11 november 2018 09:51

Söndag morgon ... eller åtminstone förmiddag. 4 plusgrader och riktigt grått.  Jag tog sovmorgon idag ... som många andra dagar ... fniss.  Jag brukar ju börja jobba kl 10, men idag blir det inte en minut före 11. 


Igår var en sån där dag som inte precis inträffar ofta. Jag skulle ju ut med bästa kompisen Annica :)  Pernilla och Hannah kom hit kring 15-snåret för att piffa till mig, sedan skjutsade de mig in till stan där vi hämtade upp mat innan vi begav oss till Stinas lägenhet (Annicas äldre dotter) Där fanns även Jenny (Annicas yngre dotter) med sin kompis Alexandra, jo, Annicas sambo Johan var åxå där en stund innan han drog iväg. Så ... nu har jag nämnt Annicas namn typ 30 gånger, så vi går vidare ... fniss. 


God mat och ett par glas dryck

 

lite sällskapsspel, sen promenerade vi iväg till Ladan för att uppleva Björn Skifs. Alltså .... killen är 72 år, det kan man inte tro om man säger så.  2 timmar av fantastisk show, där alla, både bandet och kör-medlemmarna, verkade uppriktigt ha så himla KUL. Vi satt på rad 5, så vi hade ju världens bästa platser!

 

Jag och Annicka klappade, sjöng, skrattade,  diggade loss fullständigt under dessa två timmar, och jo, vi störde oss lite på de som satt snett framför .... täckjackor på under hela kvällen, inte en tillstymmelse till rörelse, inga applåder vad vi kunde se. Äh .... vi tog i Ännu mer bara .... fniss.


Johan och Annica skjutsade hem mig efteråt, jag tog ut hundarna ....  sen satte jag mig i soffan för att pusta ut och varva ner. Tror klockan var kring 00.30 när jag varvat ner färdigt och kröp isäng. 


Nä, nu är det ändå hög tid att komma ur morgonrocken och komma i kläderna. Ut med hundarna och sen iväg på jobbet. Ha en härlig dag, fyll den med värda grejer!!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards