Alla inlägg den 25 november 2018

Av maria tafvelin - 25 november 2018 21:48

Söndag kväll. Ute är det 4 minusgrader och kolsvart. Inombords är det sommarvärme och fullt dagsljus. 


Igår kl 13.45 föddes Pernilla och Mattias lille son, mitt första barnbarn. Jag, Hannah och Robban fick komma och träffa dem nu ikväll, har precis kommit hem. Han är helt perfekt! Så underbar!!! Att få ta det lilla livet i famnen, känna hans hand knipa runt mitt finger ... se hans söta lilla ansikte ... alltså, vilket mirakel, så fantastiskt STORT ! Hur jag ska kunna somna ikväll vet jag inte, men jag vet att trots att jag är trött, är jag INTE på väg isäng än. Jag ska titta på alla de foton jag tagit på honom, om och om igen.  


Precis NU känns det så fantastiskt underbart att jag fick möjligheten att flytta hit till Boviken, att ha barnen och nu barnbarn så nära ...  Jag måste faktiskt nypa mig i armen. 


Nä ... det går inte ens sitta här och försöka skriva något vettigt ... allt kretsar kring lillgrabben, vill bara sitta och titta på bilderna ... så nu ska jag göra precis det. Bara lixom insupa hans utseende. Varenda liten detalj. Han har lite av hockeyfrilla ... sådär så att håret i nacken faktiskt lägger sig över tröjkanten ... 


Vilken underbar, underbar dag!!! 


Gokväll

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards