Alla inlägg den 20 november 2018

Av maria tafvelin - 20 november 2018 07:30

Tisdag morgon. 2 minusgrader och klar himmel. Det kommer att bli ytterligare en fantastisk dag!  Jag har sovit som en stock nästan, har bara vaknat ett par gånger och måst vända mig för att jag haft ont i ... ja vad det nu är som gör ont. Det är inte höften .... men nånstans däromkring ... fniss. Såpass ont att man måste byta ställning i alla fall. Nåja, somnar ju snabbt om igen. 


Inatt drömde jag att jag var ute och åkte bil med någon ... eller vi var flera stycken i bilen. Jag såg en kvinna ute med sin lilla hund, och plötsligt slog hon hunden. Jag sa till den som körde att tvärnita, jag hoppade ur bilen och gick mot kvinnan 

- Hallå, vad är problemet?

Ingen respons. 

- Behöver du hjälp?

Ingen respons. 

Nu var jag ikapp henne och tog henne i jackärmen. Hon vände sig mot mig, och då förstod jag att hon var döv. Jag presenterade mig som Maria (man kan ju åtminstone alfabetet på teckenspråk)  Sen skrev jag ner på en lapp vad jag tyckte att hon skulle göra, och det var exakt det jag brukar ta upp på mina hundkurser, dvs ta reda på vad hunden ser som belöning, värdera 5 saker så att man har allt från 1:ans belöing till fullpotten 5:ans belöning. Sen belöna hunden vid all kontakt den tar. 


Jahapp, där var drömmen slut och jag vaknade. Klockan var 07,05 och nästa dröm tog vid, dvs på med tofflor och morgonrock, gå ner i köket och få fart på perkolatorn. Molly visade tecken på att vara kissnödig, så jag öppnade dörren och släppte ut henne. Hon gick dock inte ner från bron, så jag följde henne ut på gruset. Då pinkade hon :)  När jag stod där i morgonrock på gruset öppnades dörren till Hannah och Robbans hus och Robban kom ut och skulle sätta hundarna i hundgården

- Gomorron! 

- Morrn Morrn


Sen, in igen och hälla upp kaffet

 

Radion är på ... jag är  Inne på andra koppen .... Molly snusar i bädden i köket och Theo har hoppat upp i soffan

   


Lika plötsligt som det blir kolsvart på aftonen, lika plötsligt blir det ljust på morgonen. Bara för några minuter sedan såg jag knappt nåt genom köksfönstret. Nu, helt plötsligt, är det ljust. Dagen har börjat. Jag har köpt ytterligare en grej på facebook, det jag ska ha som skrivbord inne på kontoret. Jag tror inte att jag hämtar det idag dock ... det känns som att jag vill ha en afton/kväll här hemma, tömma fler kartonger och lite sånt småpyssel. 


Sådärja, kaffet är uppdrucket och det är bara att köra igång. Ha en superhärlig tisdag. Hitta värda grejer att fylla dagen med! En grej kan ju vara att verkligen uppskatta solen när den nu äntligen vill visa sig :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards