Alla inlägg den 17 november 2018

Av maria tafvelin - 17 november 2018 21:42

Lördag kväll. Klockan är just nu 21.43 och jag sitter i mitt nya fina hem. Tanken har slagit mig flera gånger under dagen - Drömmer jag? 


Efter morgonpromenaden med hundarna började jag bära ner kartonger till entrén, de kartonger jag packade igårkväll. Resten av kläderna, alla bestick ... ja ... allt faktiskt. Hannah och Pernilla dök upp kl 11, och det ska jag säga, det tog INTE lång tid att lasta bilen med sängen och de sista kartongerna. Iväg till Boviken och mitt nya hem för att lasta av. Tyvärr var sängen för stor för att få uppför trappan till övervåningen ... men det fanns en lösning på det åxå, berättar om en stund. 


Hemåt igen för att byta bil från bullbuss till min egen plåtkompis, lastade hundarna och körde tillbaka. Bära, kånka, tömma kartonger ... ja ni vet ju hur det är när man flyttar. Men ... plötsligt knackade Hannah på dörren. I händerna hade hon en kopp nybryggt kaffe och en påse bullar hon bakat idag på morgonen. Å JISSES så gott!!!! Välbehövlig och sanslöst trevlig paus :)  När hon gått fortsatte jag tömma kartonger ... och vips hade jag tömt i princip alla kartonger jag tagit hit idag. Då tog jag matpaus

 

Firade in flytten med smörgåstårta och ett glas vin. Sedan fortsatte jag, bar till och med in ett par kartonger från Hannah och Robbans förråd, där jag inkvarterat kartonger med grejer sedan tidigare. Pernilla och Mattias dök upp och hjälpte mig att skruva isär, och få upp sängen på övervåningen. Mattias hade eldat igång bastun i Hannah och Robbans spa, medans Pernilla stannade inne hos mig. För mig blev det påfyllning på vinglaset, medans Pernilla drack ett glas vatten. KÖrde igång Björn Skifs på youtube, men det blev bara En låt, sedan bytte vi till annat .. fniss.


 

Theo trivs med kökmöblerna btw

 

Nu börjar det vara dags att ta ut hundarna på kvällspink, ta itu med att rulla ut bäddmadrassen på sängen, bädda  och sedan krypa isäng. Hade tänkt duscha ... men tror att jag skippar det och tar det i morgon istället. Tittar mig omkring i mitt nya hem. Det känns så oerhört overkligt och stort. Stort på så flera olika sätt. Jag är så in i märgen lycklig. Nu måste jag upprepa det jag sagt så många gånger. Något som verkligen följer mig. Jag säger många gånger att jag har tur som en tok ... men framför allt - Jag fick det Bäst!!!!


Molly och Theo har däckat. De är helt slut efter flytten. De har varit lite stressade idag, och DET är inte konstigt, men nu sover de som små stockar. Ska bara ta ut dem på gården för kvällspink innan vi går upp och kryper under täcket.   Tystnaden är helt underbar. 


Den här dagen. 

Den här DAGEN!


Gonatt mina vänner. HOppas att ni haft en Värd dag!


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards