Alla inlägg den 14 november 2018

Av maria tafvelin - 14 november 2018 08:34

Onsdag morgon. 2 minusgrader och klar himmel. Men ÄNTLIGEN lite sol! De senaste veckorna har det pissregnat, varit grått, mörkt och allmänt tröttsamt väder. Det känns som att det enda man gjort är äta, sova, jobba.  Inte ett endaste snökorn kvar på marken, så det är så obarmhärtigt kolsvart när man åker hem från jobbet. 


Men NU ser det ut att bli soligt och fint, åtminstone nån vecka framåt :)   


Igår, direkt efter jobbet, lånade jag bullbussen, så jag, Pernilla och Hannah åkte till Burträsk och hämtade de köksmöbler jag köpt i en grupp på facebook. Lastade av dem i garaget på jobbet, och åkte sen upp på Eriksberg, där jag köpt en matsalsmöbel med tillhörande stolar. Iväg till Boviken och lasta av. När vi skulle åka därifrån sa Hannah- följ med upp på övervåningen. Där fick jag mig en sjusärdeles överraskining. Ni vet, det rum jag ska ha som sovrum, var målat i knallblått. Nu var det vitt med en fondvägg. Pernilla och Hannah har de senaste veckorna målat om!!! Åh så fint det är!! Ni är BÄST !!!! Pernilla har btw inte åkt in på förlossningen ÄN! Beräknat datum var den 9:onde ... så nu tycker jag faktiskt att det är dags!


På fredag går stora flyttlasset, då ska jag börja sova i mitt nya superfina paradis. Tanken med att jag vill sova där från fredag är att hundarna ska hinna vänja sig innan jag lämnar dem för att åka på jobbet på måndag. Jo, ni läste rätt, jag är ledig på söndag, just pga flytten :)


Nu håller det på att vara hög tid att sparka av tofflorna och hänga bort morgonrocken, väcka hundarna och gå morgonpromenad. Ikväll efter jobbet, ska jag packa lite tänkte jag


Ha en alldeles utomordentligt Värd Dag!!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards