Alla inlägg den 17 augusti 2022

Av maria tafvelin - 17 augusti 2022 16:37

Onsdag afton. 23 grader och halvklart (och blåsigt) De spådde regn och åska tidigare, men det verkar ha glidit undan. Sol upp 04.31 och ner 20.49


Det har passerat några dagar sedan jag bloggade sist ... jag har helt enkelt inte orkat. Det är tufft att jobba heltid just nu, och när jag kommer hem från jobbet har det handlat om att gå ut med hundarna, sedan sova en stund. Har ändå somnat som en stock kl 21. I morse vaknade jag dock kl 04 och kände mig pigg, det var skönt, hoppas jag "hunnit ikapp"


Igår åkte jag och lämnade bilen på verkstan strax före kl 7 och fick en lånebil. Åkte på jobbet, jobbade, på vägen hem åkte jag förbi verkstan för att lämna lånebilen och hämta upp min egen plåtkompis. 

- ahh ... vi måste boka om ... vi har inte kunnat göra nåt idag, sa snubben i repan

- Ehh?

- ja alltså, det måste göras via dator till servicecentret, och det ligger i Frankrike... och det gick inte få kontakt idag.

- Nähäpp. Ja, alltså, huvudsaken är ju att ni håller mig med bil så att jag kommer mig på jobbet. 

Nu har jag en tid den 5/9, hoppas cyberrymden är öppen då :)


Idag åkte jag lite tidigare från jobbet, hade en lägenhetsvisning kl 15 i stan. Ljus, trevlig 2:a. Bra hyra, bra läge, en halvtrappa upp . Jag har köplats 15, så det ska ju till en del, men ... har tackat ja efter visning i alla fall, så får vi se vad som händer. Har en ny visning på fredag, så det verkar ju inte HELT omöjligt i alla fall. 


I morse gick jag ner till stugorna på morgonrundan

   

Planerar att jobba lite med urvalsbanan ikväll, men känner att jag måste sova en stund först. 


Hoppas du haft en bra, värd dag! Det har i alla fall jag, och siktar på att ha en värd dag även i morgon :)


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards