Alla inlägg den 7 maj 2015

Av maria tafvelin - 7 maj 2015 10:44

Åh vilken underbar start på torsdagen :)  Strålande sol och en dryg timmes morgonpromenad med världens bästa hundar :)

 

När jag kom bort till OKQ8 stod ett äldre par ute vid vägen. När jag passerade sa kvinnan - oh så fina och lydiga hundar du har. Jag stannade och pratade en stund med dem. När vi pratat en stund berättade mannen att han haft en stroke för ett tag sedan, ochvar lite knasig. Vi fortsatte prata om hundar, vädret och gatsopning

- Du får 500 kr för den lilla bruna (Kelly) sa mannen skämtsamt. 

- Jag märker att du blev knasig efter stroken, svarade jag och han skrattade gott


När jag skulle gå vidare och sa : Ha det gott och ha en bra dag! svarade de båda

- Ha det så bra och lycka till med dina fina hundar.


Tänk så lite det behövs ibland  :)


Nu funderar jag på att ta ut Kelly på gården och träna en stund. Hinner nog ta ut Paddy åxå, innan det är dags att åka på jobbet. 


Ha en riktigt Bra torsdag, och kom ihåg att göra värda grejer :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards