Alla inlägg den 14 maj 2015

Av maria tafvelin - 14 maj 2015 20:46

Torsdagkväll och jag är nöjd med dagen :)  Efter morgonrundan åkte jag in till stan och gick på vitberget en sväng med Hannah, Robban, Milo och Lilly. Sen åkte vi på Biltema, där jag köpte ett lastgaller till bilen. Tack för tipset Camilla :)


 

När jag satt in det i bilen tog jag en längre promenad med hundarna och sen har vi i princip hängt i soffan

 

Nu regnar det ... igen, och jag ska se lite tv, sen blir det kvällspink, sen försöka sova ett par timmar innan jag ska iväg på jobbet. I morgon ser det ut som att det ska vara skitväder, till och med lite snö, men jag ska nog lasta hundarna i bilen och dra till skogen ändå :)  Fördelen med att det är kallt och pissigt, är att ormarna håller sig undan :)


Som sagt, jag är supernöjd med dagen, hoppas du åxå haft en bra dag :)


Gokväll



Av maria tafvelin - 14 maj 2015 10:21

Torsdag förmiddag. Sov till strax efter 9. Jag ska ju ut och jobba inatt, så jag försöker sova längre, och det gick ju bra :)


Igår blev det en dwpromenad för Cornelis. Vi hade sällskap av Ronja och hennes amstaff Diva. Jag brukar bära selen och kättingen bort till skogen, det tar ca 10 minuter att gå dit, så att han får värma upp lite innan han ska dra. Nu hann jag dit före Ronja kom, så han fick springa lite i skogen åxå innan selen sattes på

   

Vi hade tur med vädret må jag säga. Vi gick en timme, och precis när vi kom tillbaka så började det regna. Cornelis älskar verkligen att dra, eller, han älskar att jobba överhuvudtaget.

 

Tyvärr så är pinnen lite för kort på selen, så han trampar ur titt som tätt. Har bett om hjälp att få en längre pinne, då blir det nog perfekt :)


9 grader och uppehåll, men det verkar blåsa en del. Ska strax gå en promenad med hundarna, sen ska jag fippla lite ute i bilen. Herregud va svårt det verkar vara att få tag i ett främre lastgaller till min nya bil. Jag har kollat på nätet på alla ställen jag kan komma på, jag har ringt Forslunds, jag har lagt ut förfrågan på flera köp/säljsidor på facebook .... men det verkar nära nog omöjligt. Det var ju inte direkt vad jag hade väntat mig. Men, få se hur det ska lösa sig .... men vill ju att det löser sig snabbt, då jag vill kunna lasta in hundarna i bilen och dra till skogs :)


Nä, nu är det hög tid att hänga bort morgonrocken och starta dagen. Ha en härlig Röd Dag. Ta vara på den och fyll den med nåt värt.


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards