Alla inlägg den 29 november 2016

Av maria tafvelin - 29 november 2016 06:17

Tisdag morgon, perkon puttrar. 6 minusgrader och kolsvart ute. Hundarna sover som stockar. Paddy, Kelly och Molly som vanligt i sängen under täcket, och Eddie som vanligt i soffan. 


Igår efter en kort morgonpromenad, lastade jag Eddie och åkte på RackArena. Där stod jag ca en halvtimme medans han fick springa av sig, hade med mig en fotboll som han fick leka med. Det var den motion av honom som jag kände att jag möjligtvis kunde orka med. Pernilla hade ringt och erbjudit sig att gå ut med hundarna, men jag tänkte att blir det bara En dag, så fixar jag det på det här sättet. Stannade till på Coop och handlade kaffe, sedan hem och soffläge. Jag varvade mellan att sitta, halvligga och ligga i soffan hela eftermiddagen, slumrade ibland. Kl 19.30 blev det kort kvällsrunda och sedan en dusch innan jag gick isäng och somnade handlöst.


Vaknade först vid 5-snåret, men somnade om till kl 6. Nu känner jag mig nästan helt bra.... lite trött bara, men jag har ju inte hunnit få i mig mina tre koppar, så det vänder säkert inom kort :)


Idag jobbar jag 8-14 och hoppas orka ta en lång promenad med hundarna efter jobbet. Orkar jag inte det, så blir det nosework nere i trapphuset. 


Nä, bäst jag skyndar på med kaffet och går ut. Jag satte i motor och kupévärmare redan igår på kvällsrundan, för säkerhets skull, så bilen är redo för dagen i alla fall. 


Ha en Bra Dag, fyll den med nåt värt


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards