Alla inlägg den 24 november 2016

Av maria tafvelin - 24 november 2016 07:46

Torsdag morgon. Perkon puttrar, hundarna sover. Det har snöat lite inatt, så det är vitt igen. Hoppas det får ligga kvar.


Alltså, det här med drömmar. Det är kul att komma ihåg vad man drömt under natten :)  Inatt drömde jag att jag tagit examen. Minns dock inte i vilken utbildning ... fniss. MEN, grejen var den att som avslutning skulle hela skolan ha snöbollskrig. Vi höll till med avslutningen  inne i nån lokal ...  Det är som om det vore min klass när jag gick socionomutbildningen, känner igen ett par ansikten ... vi skulle dansa långdans ut på gården, och sen fortsätta till där snöbollskriget skulle äga rum. Klackeskor med öppen tå, samt sån där snö som knappt går göra snöbollar av, typ skare. Jag vet att jag sa till de ansvariga att det blir ju isbollar och kommer att göra jävulskt ont, samt att jag var rädd att få mina glasögon sönderkastade. Långdansen tog sån tid, och plötsligt kom Hannah fram och sa att jag skulle börja jobba på OK i Burträsk kl 11. 

- Men klockan är ju 10.30 och snöbollskriget har inte börjat än


Hannah var ansvarig för att dela in alla i lag. På mitt lag var det Carita (från jobbet på Wallins) samt nån som hette P-K, som jag inte har en aning om vem det var. 


Det var nog bra att jag vaknade där ... fniss


Det känns bra att det är 2 dagar ledigt efter den här dagen. Jag behöver verkligen städa! Jag har till och med saker ute på balkongen som skulle varit inplockade för länge sedan, men jag har inte gjort det. Jag har helt enkelt skitit i det, inte orkat, inte brytt mig. Men ... nu när jag tittar ut tänker jag: jo, nu får du faktiskt ta itu med det där lilla gumman. Undrar hur det kommer sig att jag inte gjort det? Tagit in det som ska in alltså? Undrar hur det kommer sig att jag många gånger tittat ut och tänkt - oj, det där ska inte stå därute hela vintern, men så har jag ändå inte gått ut och tagit in det. 4 blomkrukor fulla med jord (jo, och döda blommor), lilla söta bordet och lilla söta stolen, 2 stora mattor .... svarta barstolen som jag haft en blomkruka på därute ... 


Nä .. nu får jag ju skärpa till mig och plocka in det där. Måste allvarligt göra en massiv insats på städfronten inomhus åxå som sagt. Kollar man i hallen så kan man tro att det bor 15 pers här.... Fniss


Nä, nu tror jag att jag ska klunka i mig det sista kaffet, hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Idag tar vi en längre runda tror jag. Jag börjar inte jobba förrän kl 11 :)


Ha en bra torsdag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards