Alla inlägg den 25 november 2016

Av maria tafvelin - 25 november 2016 09:48

Fredag morgon och jag är ledig :)  Igår efter jobbet blev det en kort sväng med hundarna, sen gjorde jag inte ett smack under den resterande delen av kvällen. Knappt jag orkade se tv. Stekte en skiva entrecote och hackade ihop en sallad

 

Gott var det :)   När jag ätit klart, ställde jag ifrån mig tallriken på diskbänken, öppnade skåpet ovanför för att kolla om jag hade några kex, tänkte ta några kex med ost senare på kvällen. Det bar sig inte bättre än att jag rev ner en burk kokosmjölk, som naturligtvis landade på tallriken så att den gick sönder. Jahapp. 


Inatt hände det som aldrig hänt tidigare. Jag drömde att jag tappade ALLA tänder. Varenda en. Jag lixom gapade och det blev så stor spänning att alla tänder bara lossnade. Lite som när skärmen spricker på mobilen, eller bakrutan till bilen exploderar ....   Men, jag kände mig rätt glad över att det var fredag, så att jag skulle hinna till tandläkaren innan det blev helg .... fniss


Idag blir det städning och lite annat smått och gott. Ensamhetsträning med Eddie måste jag lägga ner en del jobb på. Idag ska han få ligga i bilen en stund medans jag går solorundor med de andra. I bilen låter han aldrig, utan där tar han det piano. Det ÄR faktiskt lite påfrestande att inte snabbt kunna ta ut hundarna var för sig för träning och promenad ... men som sagt, idag får han parkera i bilen medans jag gör det. Sen ska han få hänga med när jag åker iväg och skjutsar däck till Forslunds. Han som köpte Volvon skulle skruva ner fästena till Jeppegrindarna och jag ska komma dit med sommardäcken till Volvon, så byter vi helt enkelt :)  


Ska ta upp lite julgrejer från förrådet åxå ... och bära ner jeppegrindarna och lite annat som jag har lagt under trappen i trapphuset ... bäst jag flyttar på grejerna innan någon klagar. 


Nä, ska jag hinna det jag tänkt idag så är det nog hög tid att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Det är så otroligt tyst såhär innan de vaknar ... Älskar att starta dagarna såhär, med kaffe, tystnad .... läsa Norran och Aftonbladet ... 


Hur startar Du din dag? 


Hoppas du startar den på något sätt som du tycker om :)   Och att du sedan fortsätter att fylla dagen med värda grejer :)  


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards