Alla inlägg den 7 november 2016

Av maria tafvelin - 7 november 2016 06:47

Måndag morgon. Det har snöat i princip konstant sedan i torsdags, vilket åxå innebär att det är sjukt mycket snö! HOppas de hinner skotta av parkeringen innan jag åker på jobbet, sen hoppas jag att de hinner hit en sväng och skotta av just MIN plats, innan jag är tillbaka ... fniss. Fast ... nja, skotta min egen parkeringsplats fixar jag faktiskt själv. Däremot är det ju så att om de skottar nu snart, så behövs det (minst) En gång till under dagen för att det ska vara någorlunda framkomligt. Egentligen är det inte otrevligt att vara ute i det här vädret, det värsta är att skorna är så halkiga, och jag hittar inte mina broddar! OCH att glasögonen snöar igen. Man skulle nog köpt sig en mössa med en gigantisk skärm, plus ett par broddar eller icebugs, då skulle man kunna vara ute flera timmar varje dag :)  


Igår efter morgonrundan, var Kelly, Paddy och Molly oerhört glada att få komma in igen. Jag tog Eddie på en solorunda, sen jobbade jag med ensamhetsträning. Minst 30 gånger gick jag ut genom dörren, de första 10 gångerna gick jag in direkt igen, sen varierade jag tiden jag var utanför. 3 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder, 3 sekunder, 1 minut ... osv. Ner i tvättstugan (med kamera-appen på) upp igen, ut genom dörren, in genom dörren osv. .... Ner i tvättstugan (med kamera-appen på)  Den senaste veckan har jag ju aldrig gått utanför ytterdörren utan att ha honom med mig, och det märktes igår. Han blev stressad när jag inte tog honom med, så det känns viktigt att lägga ner mycket krut på det här. 


En av gångerna jag kom från tvättstugan, mötte jag en av grannarna i trappen, han som åxå har hund, som sagt att Eddie skäller direkt man går i trapphuset. Nu var grannen, Med hund, redan längst ner, men Eddie skällde inte ett dugg. Det var skönt :) Jag tar med honom i bilen även idag, och fortsätter ensamhetsträningen i afton/kväll. Jag har redan beslutat att INTE åka till Bure på hundträning, utan prioriterar ensamhetsträningen. Dessutom vill jag inte köra mer bil än absolut nödvändigt, i det här vädret. Hade Eddie gått att lämna hemma utan problem, skulle jag definitivt åka buss till jobbet nu. 


Nä, det är hög tid att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Jag har druckit mina 3 koppar, ögnat igenom Norran och Aftonbladet på nätet, känner mig laddad och peppad för dagen :)  Efter jobbet ska jag iväg och köpa broddar, jag har åkt på arslet minst 5 gånger i helgen, och igår hade jag rent så jädra ont i baken så det var rent smärtsamt att sitta i soffan. Jo, jag halvlåg faktiskt, just därför ... fniss. 


Ny dag, Ny vecka. Fyll din dag med nåt värt, dvs nåt som känns värt för Dig! Kanske starta dagen med något som känns lite sådär extra lyxigt? Egen variant av Hotellfrukost?  Det som känns Värt för Mig, behöver inte betyda detsamma för Dig. Vad är "värt" för dig?


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards