Alla inlägg den 26 november 2016

Av maria tafvelin - 26 november 2016 09:42

lördag morgon, som håller på att övergå i förmiddag :)  Det har snöat lite mer, men när jag tittar ner på gården så verkar det vara gummistövelväder. Flera centimeter rent slask ser det ut att vara.


Igår hade jag städdag, och efter det lastade jag Eddie, åkte iväg och hämtade upp sommardäcken till gamla plåtkompisen, och skjutsade dem till nya ägaren, där jag bytte däcken mot mina solar plexiusskivor och fästena till Jeppegrindarna.  Kvistade in på Ryds bilglas och bokade tid för att byta vindruta på nya plåtkompisen. Fick tid den 16:de december, så det blir som en julklapp till mig själv :)   Efter detta åkte jag på Bibo och köpte mig två nya tallrikar, innan jag vände hemåt igen. En promenad med hundarna och sen var lixom dagen slut. Jag hade ju planerat att köra solorundor med alla, men det insåg jag att den planen fick jag skjuta upp.


Kvällen blev både rolig och fräsig. Jag bjöd mig själv på en typ "utekväll" fast hemma ... fniss   

Började med en drink samt tilltugg

 

Till middag blev det kyckling och klyftpotatis

 

Sen blev det lite ostbricka till Idol

 

När Idol slutade ... ja då blev det röj

 


Fniss


Idag har jag bokat tvättstugan, och jag hoppas verkligen att jag bokade 15-19 och inte 11-15. Kl 13 ska jag nämligen åka in till stan för hundmötesträning med Eddie. 


Nä , dags att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Ut i slasket bara :)    Ha en riktigt härlig lördag, gör nåt bra och värt av den! 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards