Alla inlägg den 3 november 2016

Av maria tafvelin - 3 november 2016 20:08

Vilken underbar morgonrunda!!! Rätt mycket snö, sol, gnistrande vackert!


Efter morgonrunda och div. fippel, åkte jag till RackArena. Jag och Susanne hade kommit överrens om att plocka in agilityhindren idag, och vi skulle träffas kring kl 10. Jag tog med Eddie (har inget val, då grannarna och styrelsen hotar med vräkning om han är hemma och lever om)  


Jag orkar faktiskt inte skriva så mycket svammel, utan sammanfattar: 


Jag har ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG tagit en så HELVETISKT jobbig promenad med Eddie, som jag gjorde där kring 10.00 idag. Promenaden varade några hundra meter, men tro mig, den kändes som flera mil. BORTA var ALLT som kallades kontakt och NÄRA ... mina axlar bytte plats, inte bara EN gång. Nä fy fan!!!!    Sen fortsatte det. Jag och Susanne kånkade och bar agilityhinder, när Eddie plötsligt fick för sig att Susanne var en perfekt juckpartner. Jag har aldrig, aldrig varit med om en hund som blivit så totalt besatt. Det slutade, efter många försök, om och men, med att jag var tvungen att binda upp honom. Helt sjukt!!!!


Jo, han har tidigare visat tecken till att vilja jucka på människor, om de stannat och gett honom uppmärksamhet. De människor som ignorerar honom fullständigt, har gått fria ... tycker iofs inte att susanne pratade så himla mycket med honom heller ... men det här var helt abnormt och inte ok. 


Så ... hur stolt jag än var över honom i måndags på träningen, lika ostolt känner jag mig idag. Eller, ostolt är nog fel ord, men jag är förbryllad över hans beteende. Känns INTE ok. 


NU ska jag skära upp lite korv och köra trickträning med alla 4. 


Gokväll

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards