Alla inlägg den 1 december 2016

Av maria tafvelin - 1 december 2016 08:07

Torsdag morgon. 3 minusgrader och klar himmel. Solen går upp om en timme, och då hinner det nog kanske vara sol ett tag, sedan ska det börja snöa. 


Hundarna sover, kaffet är klart .... en lugn och skön start på dagen. Meniére har åkt hem till sig och jag känner mig pigg :) 


1:a December. Snart är det julafton. Tomtepoolen, ni vet, gruppen jag startade på facebook, ligger ju i dvala, eftersom det lixom inte anmälde sig några tomtar. För två år sedan var det endast jag och en tomte till som utgick från poolen, men det var ju säkert 100 stycken som ville Ha tomte. Poolen blev alltså inte som jag hade tänkt mig. MEN, jag vill ju så gärna jobba i sann Karl-Bertil-anda, så den här julen har jag en ny idé. 


Pastor Peppe på Pingstkyrkan, som jag har samarbetat lite med tidigare, då jag åkt ut och klippt människor gratis, som annars aldrig skulle få håret fixat. Hannah var ju åxå med en gång när jag klippte, och Hannah sminkade kvinnor som hamnat snett i samhället. Den tacksamhet vi fick ta emot då, den hade inga gränser. .... Nåja, pastor Peppe på Pingstkyrkan, är i allra högsta grad medverkande i min idé för julen. 


På lördag ska jag, Hannah och Pernilla träffas för att äta lunch inne i stan, sen ska vi ut och shoppa julklappar. Vi ska köpa julklappar till barn. Dessa julklappar ska vi åka och lägga under granen på Scandic hotell. Pastor Peppe ser till att dessa julklappar hamnar hos barn som kanske annars aldrig skulle få någon julklapp. 


Jag pratade med Pernilla och Hannah om det här igår, att vi ju redan har allt vi behöver, och vi ger ju varandra gåvor under året, om vi hittar något som vi tänker passar varandra. De var genast med på tanken och ser fram emot att få ge från hjärtat. Det ska bli riktigt roligt att gå ut tillsammans och köpa dessa julklappar :)


Jag känner mig glad och lätt i hjärtat :)   På julaftonskvällen ska jag sitta och tänka mig själv tanken hur ett barn öppnar paket som just Vi köpt, och skiner upp, precis som människorna gör i Karl-Bertils julafton. 


Vi kan aldrig ge dessa barn en trygg, varm uppväxt med välfungerande, välbärgade föräldrar, men vi kan ge dem ett ögonblick av en speciell känsla. Kanske till och med ett ögonblick av djup lycka. 


Fyll din dag med nåt värt. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards