Alla inlägg den 12 december 2016

Av maria tafvelin - 12 december 2016 10:00

Klockan är strax efter 10 och jag har precis klivit upp. Jädrar så slut jag var igår. Det känns att jag jobbat extra om man säger så. 


På lördagen hade vi ju ett-årsfirande på Fridas, och det var folk hela dagen. Jag höll mig mest i delin och hade provsmaker på lite av varje. En bit bröd med en sanslöst god olivpaté från OliOli, En skorpa från Emmas skafferi med smak av parmesan och flingsalt och på den en parmesankräm som jag gjort, pepparkaka med en s:t Agurkräm som jag vevade ihop, samt naturligtvis smakprover på rökt sidfläsk från Burträsk, samt salami och chorizo från Renbergsvattnet, och Svedjanost. 


Det var Jag, Pernilla, Hannah och Micke som jobbade. Vi stängde kl 15, och hjälptes åt att städa. Vi var klara kl 16 och då var det skönt att åka hem. Jag var rätt så mör och efter en kort runda med hundarna, blev det soffläge. Igår, söndag, startade jag dagen med mys i soffan framför tvn med hundarna

     

Efter mys och frukost, samt promenad, var det dags att åka till jobbet. Då gick det för ovanlighetens skull riktigt trögt. Känslan när jag kom hem efter jobbet, hade varit ute med hundarna och sen landade i soffan ..... den var skön. Jag är ju ledig idag, och det kändes faktiskt som - äntligen måndag. 


I fredags köpte jag en klövjeväska till Eddie. Jag har inte riktigt haft tid eller ork att lägga spår som jag hade tänkt, och han behöver få jobba på något sätt. Såg då att en väska låg ute på försäljning på facebook, så jag åkte förbi där i fredags och plockade upp den. Hem, provade, japp, satt som en smäck. Han har ju gått ett par promenader utan vikter i, och igår lastade jag i lite tyngder. Tror han känner sig lite småstolt när han får jobba :)


Inatt drömde jag att jag hade fått tips av någon hur jag skulle hålla mina nya vita barstolar i vitt konstskinn, vita och fina. Jag skulle smörja in dem med hallonsylt och låta det dra en stund, sedan bara torka av. Jag gjorde så, och vips var mina fina vita barstolar helt förstörda. Naturligtvis funkade inte knepet. Tänker ibland på hur många som tar till sig andras tips och råd i bland annat hundträning ... och tipsen är så fullständigt makbra och vansinniga ... men en del hundägare provar i alla fall ... och får superdåliga resultat.


Vem ska man tro på, tro på, tro på när ...  :)


Nä ... nu ska jag hänga bort morgonrocken och sakta gunga igång den här lediga dagen. Ha en fin måndag!  Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron 



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards