Direktlänk till inlägg 29 maj 2015

Drömde jag ??

Av maria tafvelin - 29 maj 2015 11:58

Det är fredag, men inte morgon :)    Jag jobbade över lite inatt/i morse, eftersom det ju var helvetiskt många morsdagstårtor, 350 st som skulle ut idag. Kom hem strax efter kl 8, tog en härlig promenad i solen med hundarna, kröp isäng och somnade kring 9. Vaknade kl 11, då var skönhetssömnen (??) över och när jag öppnade ögonen hann jag tänka: Drömde jag bara att det var sol?  Nu är det nämligen knallgrått igen och börjar regna när som helst. Nåja, ikväll ska det klarna upp igen :)  Det verkar även ska vara sol i morgon, och DET blir kanonbra, då vi har agilitykurs :)


Hörrni ... jag har tagit upp det förut, jag gör det igen för det känns aktuellt. Det här förbannade revirpinkandet inom hundvärlden. Snacka om en värld av grupperingar! Det är sjukt på nåt sätt. Vissa är så fullständigt övertygade om att för att vara en bra instruktör, ska du ha utbildat dig på universitetsnivå, samt ha praktisk erfarenhet i minst 30 år (jo, det är faktiskt en som sagt så, vilket innebär att vi i princip bara skulle ha pensionärer som instruktörer) Gud nåde den som utan detta, håller kurs. Hundarna blir säkert förstörda för all framtid. Eller?


Nä ... lite full i fniss blir jag allt utav det, men när man ser det här revirpinkandet så tydligt, så blir man även beklämd. På mina kurser möter jag många som ALDRIG skulle våga sätta sin fot på brukshundklubben tex. En del HAR gjort det, men känt sig så ovälkomna att de slutat. På mina kurser möter jag många som INTE väljer att lägga 1500 kr på en kurs med sin hund. På vilket sätt är då mina, billigare kurser, ett bra alternativ?


Jo, många får upp ögonen för att det är kul att gå kurs, att de vågar, att de lär sig såpass mycket i kommunikation med sin hund, att de VILL kursa vidare hos andra aktörer, på högre nivå. Många av mina kursdeltagare har fått självförtroende och kunnande nog, att VÅGA fortsätta gå kurser. Jag tror och hoppas att mina kurser är ett bra språngbräde för att gå vidare i kursandet. Många av de som gått, skulle inte gått kurs alls, om inte jag fanns som alternativ, det vet jag, och det glädjer mig. Om jag så bara kan lära ut/visa/låta deltagarna KÄNNA GLÄDJE i att jobba tillsammans med sin hund, att få en bättre relation, bättre kommunikation, så är jag jättenöjd och tycker att det är en POSITIV effekt av kursen. 


Så tycker jag. Så känner jag. Det håller jag fast vid. Punkt. 


Nä, nu ska jag fluffa till luggen och ta en runda med hundarna innan det börjar regna. Sen blir det en lugn fredag för min del. 

 

Det här fotot tog jag nu innan jag klev upp. Cornelis låg på min kudde och snarkade. Det är lite festligt, han sover alltid vid fötterna annars, men varje fredagmorgon när jag kommer hem från jobbet och ska sova några timmar, så lägger han sig vid huvudet. Alltid. Fränt va! :)


Ha en härlig fredag. Fyll dagen med värda grejer, och försök se att andra åxå kan ha kunskaper. 


Go.... ddagens :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards