Alla inlägg den 11 oktober 2017

Av maria tafvelin - 11 oktober 2017 08:51

Onsdag morgon, 6 grader och, hör och häpna, en lucka i molntäcket. Kollade min pm (personliga meterolog i appen) och den säger att det inte ska regna på hela dagen. Jo, det vill jag se innan jag tror på ... fniss. 


Igår ändrade jag mina arbetstider, för jag hade ju sedan innan vi bytte jobbschema, bokat tid hos fysioterapeuten Tomas, med Theo. Vi skulle vara där kl 15, så jag jobbade till 14, åkte hem, gick ut med hundarna, sen lastade jag Theo och begav mig till stan. En timme höll han på med massage och stretching. Det är tydligt att Theo inte känner sig helt ok i höger sida (där höften är sämre och spondylos syns på bröstryggen) , när han behandlas på vänster sida, ligger han bara och njuter. Nu går vi vidare genom att han fortsatt bara ska skritta i några veckor, samt använda viktmanchetter, jag ska massera och stretcha, samt använda nättäcket på honom. Det handlar nu i 4 veckor om att få ner stelheten i höger sida, få kroppen mjukare, samt komma åt de stabiliserande små musklerna på insida lår och över bakpartiet, som stärker upp höfterna. Efter de 4 veckorna, om det ser bra ut, ska vi fortsätta med vattentrask och/eller löpband, för att bygga upp jämna muskler. Nu har vi en plan i alla fall :)

Direkt efter besöket hos Tomas, åkte jag till Burträsk för att besöka Wallers djurpensionat. Det är ju där jag ska lämna Paddy, Kelly och Molly nästa helg när jag och brudarna åker till STockholm. Jag har ju lämnat dem på pensionat en gång tidigare, med då på Bergsängarnas hundpensionat bara några km bort. Den här gången väljer jag att köra till Wallers, och efter ha besökt stället så är jag än mer säker på att det blir kanonbra. Så himla fint!! Jätterent och snyggt inne i box-delen, stora uteboxar med trätrall, och jättestora rasthagar där de får springa lösa om man som ägare tillåter det. Frågan är om Paddy ens vill hem efter den helgen ... fniss. 


Igårkväll la jag mig rätt tidigt. Låg förvisso vaken en bra stund, men jag kände att jag verkligen behöver sova och vila mycket. Kroppen är fortfarande rätt slut, och jag är såpass ostadig att det gäller att hålla sig till de asfalterade gångbanorna på promenaderna. Maxdos medicin och hålla tummarna för att skovet plötsligt tar slut, och innan nästa helg måste det vara helt borta. 


Den här gluggen i molntäcket, där det är helt blå himmel, verkar dra sig mot stan. Jag ska skynda mig ut nu, så att vi får promenera i den gluggen, det ser ju helt underbart ut :)   På med viktmanchetter på Theos bakben, och regntäcket, sen drar vi ut. Ha en fin dag, gör nåt värt av den!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards