Alla inlägg den 21 oktober 2017

Av maria tafvelin - 21 oktober 2017 04:26

Lördag morgon. 3 minusgrader och kolsvart :)   Alarmet startade kl 04, men jag var redan vaken. Jag lämnade ju hundarna igår, och det ska jag säga. Jag är inte van att sova utan dem, så jag har inte sovit så värst bra, men nu är det i alla fall morgon, och om en timme börjar jag köra mot flygplatsen, för vidare avfärd mot Stockholm :)  Det ska bli jättekul :)


Igår, efter att ha lämnat hundarna, svängde jag förbi hos storebror och hans fru. Deras dotter Tina var där med sina små gullungepojkar åxå, så jag fick träffa dem en stund. Drack en kopp kaffe åxå, och när hände DET sist, att jag drack kaffe den tiden på dygnet (kl 18 typ)  .. fniss. 


När jag kom ut till bilen där hos brorsan, var det ju kolsvart, och jag tänkte: Bäst köra försiktigt, både för att det var kring nollan, men även för att man inte gärna vill ha en älg instämplad i vindrutan. När jag kört kring 2 mil, jovisst ... fick panikbromsa och byta körfält för att en älg valde att rusa ut på vägen. Med hjärtat bultande och adrenalinet rusande, fick jag hejda mig ett tag innan jag körde vidare. SÅÅÅ snabbt det kan gå. 


När jag parkerat bilen här hemma och klev ur, blev jag varse att det var snorhalt. Så .... kör försiktigt alllihop som ska ut på vägarna, nu har det börjat. 


Nä, nu ska jag hänga bort morgonrocken och .......  


Vi hörs när jag är åter från Stockholm, söndag kväll


Fyll helgen med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards