Alla inlägg den 28 oktober 2017

Av maria tafvelin - 28 oktober 2017 21:44

Lördag kväll. Alltså ... ursäkta mig, men  ..... Så mycket bättre? VAD är bättre?? Kände bara igen Kicki Danielsson, i övrigt har jag ingen aning om vem de andra är, och det är aptrist. Var är klassfesten?


Kanske är jag för trött och slut för att uppskatta underhållningen, så kan det vara. 


Idag har jag varit på spårkurs med Theo. En fantastisk dag!! Det har pissregnat hela dagen, jag gick vilse när jag la andra spåret, så jag var tvungen ringa Susanne (instruktören) och de fick ropa och gå och söka mig. Jag har pressat mina gränser alldeles för mycket när det gäller balansen ...  och det är bara MITT fel att jag nästan gråter när jag tänker på det ... det där första spåret ... det gick inte bra, och det var inte ALLS bara för att jag gav för mycket lina och inte bromsade ... Det var alldeles för ojämn terräng, och jag skulle SJÄLVKLART ha sagt: Stopp, här kan jag inte lägga ett spår, det är alldeles för ojämn terräng för mig. Jag fixar inte det. 


Andra spåret, där valde jag terräng själv. Gick en del innan jag ens påbörjade spåret ... sen valde jag att gå där det inte var så oländigt ... vilket medförde att jag snurrade bort mig själv och gick vilse ... fniss .... jo, jag fnissar, för det är väl ändå själve fan .... 


Summan av kardemumman är att jag är jättenöjd över dagen i sig. Susanne är ju helt fantastisk, likaså de övriga deltagarna, jag har verkligen Trivts!  TROTS att det har regnat hela dagen. Lunchen intogs under tak dock 

 

Theo verkar vara trött efter dagen, men ursäkta mig Theo ... du har mest legat i bilen, själv har jag utmanat min balans såååå mycket mer än vad du ens vet ...  Jag avstod att hänga med på de två sista spåren de andra lagt, då jag kände att jag absolut inte fixade mer terränggående, och jag borde kanske haft förstånd att agera annorlunda redan långt tidigare, men ....    hade vi varit i den skog det från början var tänkt, skulle det inte varit något problem ... där är det slätt som ett salsgolv ... problemet blev att där är det snö ... mycket snö ... så det gick inte att hålla kursen där. Hade jag vetat att terrängen vi nu blev tvingade att vara i, skulle se ut såhär, skulle jag nog tackat Nej till kursen, för jag har måst fokusera så mycket på var jag skulle sätta fötterna. Har åxå varit pinsamt att måsta ta stöd mot andra, när jag raglat runt. ... men ... som sagt, det har varit en superhärlig grupp, och åtminstone NÅN har hunnit få höra att det är pga en sjukdom som jag har dålig balans, inte pga fylla. 


Så ... det hela, eller, åtminstone det första spåret, var nog som att be om ett misslyckande. Vad har jag lärt mig? 

- Men för i helvete, säg till, om det inte kommer att funka pga av din sjukt dåliga balans!!!!!!!!!!!!!!   


Nu funkade det ju iofs rätt bra ändå, men ... jag har lärt mig massor idag. Inte bara om spår. 


 

Ätit tacos, druckit två glas rött ... supernöjd med dagen som lärt mig massor, träffat sjukt trevliga människor, och att gå kurs för Susanne på Rackarungarnas hundskola, är en frjöjd! Ett stort Tack till alla jag träffat idag! 


Gokväll


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards