Alla inlägg den 20 oktober 2017

Av maria tafvelin - 20 oktober 2017 08:42

Fredag morgon. 1 minusgrad och himlen ser lite ut som blåbärsgrädde ... dvs vispad grädde med lite blåbär i, proportioner 50/50 skulle jag säga. 


Helvete så trött jag är. Var ute med hundarna sent igår, strax före 23. Somnade väl kring 00. Vaknade 02.50 med lite panikkänsla

- Fan, jag glömde meddela nattpersonalen att Coop Ursviken ringde in en beställning på tårta, efter beställningstid. Jag lämnade en lapp till hon på kontoret, så att tårtan tas betalt för, men glömde lägga ut lappen till nattpersonalen. Fan, den måste ju bakas och levereras åxå. Ringde till jobbet och berättade.


- men vafan, sa Carita, som svarade i telefonen - gå och lägg dig och sov .... 


Fniss. Jodå, jag la mig igen, men somnade inte förrän efter kl 6. VAknade 7.30 och kände: Har jag ens sovit nåt inatt. Så sjukt trött. 


Idag har jag en del att göra, måste nog förbi jobbet en sväng och fixa lite grejer, tvättstugan 11-15, Skjutsa hundarna till resp. hundvakter, åka förbi hos storebrorsan, när jag lix är i området där han bor... sen hoppas jag kunna somna ikväll, för sömn behöver jag nog


Igår ringde Dina Försäkringar, där jag har Theo försäkrad. Jag har ju skickat in kvitton på vad jag hittills lagt ut hos veterinär och fysio. Ett av kvittona hittade jag inte när jag skulle fota, så jag skrev till djurkliniken och frågade om jag kunde få en kvittokopia. Det skickades per omgående via mail. Jag bifogade det i mailet till försäkringsbolaget. 


Nu var det så att de inte kunde läsa kvittot, för det var en Gif-fil. Inga problem sa jag, jag fixar det och skickar i ett mail. Så, igårkväll när jag kom från jobbet, tog jag fram mailet från djurkliniken, klickade lite här och lite där, skrev sedan ett mail till försäkringsbolaget där jag bifogade filen "kvittokopia"    Innan jag la mig, ville jag bara kontrollera att bilden gick att se, så jag gick in i mappen "skickat" och klickade upp fotot jag bifogat. Guess what?  Fniss .... jag hade bifogat ett kvitto från Elgiganten, på min laptop .... superfniss. Tur jag kollade, annars hade väl handläggaren på riktigt trott att jag är ett pucko. Gjorde om och gjorde rätt. Nu är det bara att vänta ... :)


Klockan är 9.00   En slurk kaffe kvar i koppen, sen måste jag försöka gnugga gruset ur ögonen, hänga bort morgonrocken och väcka hundarna, trots att jag helst skulle vilja krypa under täcket igen. Men, jag piggnar nog till när jag kommer ut, man gör ju det :)


Skönt att jag fick på vintersulorna på plåtkompis igår. Det tog 6 minuter för snubbarna på verkstan, kostade 250 kr. Värt varenda öre. 


Ha en härlig Fredag. Gör åtminstone EN värd grej under dagen :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards