Alla inlägg den 26 oktober 2017

Av maria tafvelin - 26 oktober 2017 08:53

Torsdag morgon. 1 plusgrad och mulet.


 Det har ju snöat lite, men är mest slask nu ser jag. 


Man kan ju tro att jag slutat äta, eftersom det var länge sedan jag la upp fina matbilder, åtminstone de som följer mig på fb kan ju få för sig att jag aldrig äter längre .... fniss. Så är det naturligtvis inte. Men, sen jag bytte jobbschema och jobbar 12-18, så äter jag middag på min kvartsrast på jobbet, där kring kl 16, och det är inte sådär fint upplagt eller tillagat. Oftast ost/broccolisoppa, eller som de senaste dagarna - grillad kyckling med lite sallad.  Innan jag åker till jobbet blir det oftast havregrynsgröt eller liknande. Så, gorumetmiddagarna blir bara på fredagar och lördagar framöver :)


Tiden går, och tiden förändras. Kolla här, bilder på hundarna tagna 2011 (vinterbilderna 2012)


            

Den enda som inte förändrats ett dugg, är Kelly <3  Inte ett enda grått hår har hon. Hon är sig lik på alla sätt, lika underbar nu som då. Tänk .... den 3:dje februari har jag haft Kelly hos mig i 8 år. Nu den 29:de den här månaden, alltså på söndag, har jag haft Molly hos mig i 7 år, och den 22:a juni har jag haft Paddy i 8 år. Åren bara flyger förbi, men oj så mycket värt vi har hunnit göra! 


Nu måste jag dra igång den här dagen. Den bara väntar på att få bli fylld :)


Ha en Härlig Torsdag, tänk efter vad du fyller den med, så att den inte bara .... passerar. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards