Alla inlägg den 27 oktober 2017

Av maria tafvelin - 27 oktober 2017 08:30

Fredag morgon. 1 minusgrad och molnigt, men det ser ut att ska spricka upp frampå dagen. 


Idag måste jag åka iväg och jobba ett par timmar. Jag jobbade över igår, men det är några saker jag måste hinna göra innan måndag, då en av kollegorna ska vara ledig. Innan jag drar på mig arbetskläderna, ska jag visa Moa lite nosework :)


I morgon ska jag gå spårkurs med Theo. Det är ju egentligen en helgkurs, dvs både lördag och söndag, men jag kan bara vara med i morgon, eftersom jag jobbar på söndag. Det ska bli superkul i alla fall :) 


Ikväll ska jag se till att laga nåt gott till middag. Fredagsmys helt enkelt. Men, jag får se till att inte köra fredagsmyset för sent, för jag ska ju upp tidigt i morgon. Samling 8.45 för spårkurs, och eftersom vi ska hålla på hela dagen, ska det ju packas matlåda, kokas kaffe .... förresten .... kastade jag min supersöta lilla termos tro ... har för mig att den inte höll värmen sådär superbra ... måste kolla upp det. 


Hörrni, igårkväll var jag ju uppe rätt så sent. Det går lixom inte bara tvärstanna av när man kommer från jobbet sent, kom hem 19.30, ut med hundarna en sväng, sen blev det tvsoffan medans hundarna fick gnaga ben. Kom isäng strax efter 23, så man kunde ju tro att jag skulle sova till typ 9, men vaknade 7.15   .... Låg kvar rätt länge innan jag klev upp för att koka kaffe .... 

 

Nu är kaffet uppdrucket och det är dags att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Det är fredag, hela dagen, och vi ska ta tillvara på den :)


Ha en Supermysig fredag! Gör nåt du tycker är VÄRT!!! 


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards