Alla inlägg den 16 oktober 2017

Av maria tafvelin - 16 oktober 2017 09:12

Måndag morgon. 9 grader och ... regn. MEN, lagom till klockan 12, då jag börjar jobba, ska det spricka upp och vara sol resten av dagen :) Vi kanske till och med slipper regnet en hel vecka framöver, förutom på lördag när vi är i stockholm, för hur soligt det än verkar bli Här, så ska det visst regna Där. 


Den senaste tiden har ju varit rätt så färgad av Meniére. Skovet har inte släppt helt ännu, utan ostadigheten lurar hela tiden. Nu måste det raskt avta, för snart är det helg och det känns ju inte helt kul om jag måste be Tomas Ledin spela tystare för att jag inte riktigt orkar med hög volym. Det känns inte helt kul om man måste plugga in silikonpropparna så att man inte hör nåt alls heller. Tur det är några dagar kvar. Måtte det gå vägen!


Då jag sov en aning länge idag, känns det som att jag måste rappa på en liten aning. Tänker mig hinna träna lite hund innan det är dags att åka på jobbet. Jag fick jättebra tips av Susanne på Rackarungarnas hundskola, hur jag ska träna Theo att söka lite mer strukturerat, och inte köra så mycket hovenDroven, dvs lite här, lite där, lite överallt och ingenstans. Det känns som att snickeriet blir ett bra ställe att träna just det på. 


Nä, nu vispar jag igång dagen genom att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Ha en fin måndag. Gör nåt värt av dagen!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards