Direktlänk till inlägg 8 juli 2023

Memory lane

Av maria tafvelin - 8 juli 2023 11:57

Lördag mittpådagen. Alltså, detta underbara väder!!!! 20 grader och sol. Det här är den optimala temperaturen! INte en enda grad varmare behöver det vara. :)


Så, hur gick det då att sova, såhär första natten i mitt gamla boende?  Ja, för det första så gälllde det ju att välja sovrum och säng. Det finns säng i 3 rum! Här på nedervåningen, det jag hade som kontor när jag bodde här, på övervåningen i mitt gamla sovrum, och i Ottos rum. I Ottos rum står en dubbelsäng, de övriga är 120:s sängar. När vi skulle gå upp för att lägga oss, sprang Theo direkt rakt fram, mitt gamla sovrum. Jo jag höll med honom, även om Hannah nämnt att dubbelsängen är den skönaste.... men ... jag tänkte att jag kanske sover bättre om jag sover i det rum jag är van att sova i :)


Lilly och RabiatGreta fick sova i sovrummet nere, så de hade både bädd och säng att välja mellan. Tror de valde sängen :)


Vaknade 01.45 av att Lilly och RabiatGreta förde ett satans liv. Kan ju ha promenerat förbi en katt eller ett rådjur... eller nån igelkott. Nåja, de tystnade när jag ropade.... eller, hade ropat några gånger... så sen somnade jag om och vaknade kl 6.30 och då var det inte möjligt att somna om. Det tar kanske några dagar att få in "semestermode"... eller, förresten, semestern börjar ju inte förrän på måndag :) :) :) 


När jag klivit upp gav jag Theo mat och tog ut honom på en halvtimmes morgonrunda, sedan tog jag ut Lilly och RabiatGreta på en kortare sväng, sedan satte jag in Greta i hundgården så att Lilly skulle få vara inne med Theo en stund. Nu var det så att Greta förde ett satans liv därute, så Theo blev bara stressad... så jag satte ut Lilly åxå. De fick mat, sedan åkte jag och Theo hem till Morö Backe för att fippla lite, och hämta grejer. Han njöt av att ligga ute på balkongen medans jag småstädade och plockade ihop saker att ta med. Jag åkte även och tvättade bilen, samt en sväng på IcaMaxi för att handla lite, innan jag åkte hem och hämtade Theo och det jag packat ihop. In i bilen och iväg till Boviken. Lastade ur bilen, satte in grejer i kyl, frys och skåp, sedan tog jag Theo på en promenad längs "memory lane" dvs skogsvägen ut till ängarna nedanför Olles

             


Nu ligger han och sover och jag ska snart fixa nåt lätt att äta till lunch, sedan tänker jag gå ut och kolla in Hannahs odlingar... hon meddelade igårkväll när vi pratade att hon inte hunnit med all ogräsrensning ... fniss


Tänker på att det nu på sommaren startar fototävlingar både här och där. "Skicka in din finaste sommarbild"  är titeln på många tävlingar. Jahapp tänker ni, ska hon klaga på DET åxå... fniss. Klaga ska jag inte, bara delge mina tankar. 


Livet levs förhoppningsvis varje dag. Året om. Oavsett årstid. Minnen skapas varje dag. Året om. Oavsett årstid. Årstid... Tid.... Varje dygn har 24timmar. Oavsett årstid. Missförstå mig rätt, jag tycker att det absolut kan vara kul att se tävlingsbidragen, och har åxå röstat tex i Norrans tävling "sommarbilden". Vill nog bara påminna alla om att inte bara stirra sig blind på sommaren för att skapa minnesvärda och fina bilder, både inombords och via kamera. Rättare sagt så är väl de här perfekta och finaste bilderna, inte alls vad som är mest Värt, rent upplevelsemässigt. Snyggt, snyggt fångat, snyggt redigerat... javisst .... Men ha bara i åtanke att det Värda, är nåt helt annat. Nåt Värt .... Det är mycket större än så. 


Tjing så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards