Alla inlägg den 21 juli 2023

Av maria tafvelin - 21 juli 2023 12:07

Fredag mitt på dagen, 16 grader och molnigt. Sol upp 03.00 och ner 22.25


Nu är jag tillbaka i Boviken igen efter operationen. Jag opererades på onsdag morgon, det tog 2.5 timmar och operationen gjordes under ryggbedövning. Jag trodde att jag skulle åka hem på onsdag eftermiddag, och det var nog meningen åxå, men jag hade såna smärtor att det inte gick. Jädrar så ont det gjorde!Fick  flera doser morfin, men till slut lade de en blockad, där de gick in i knävecket och bedövade nerverna, sedan även på framsidan strax ovanför knät. Blockaden gjorde att benet var helt bedövat från knät och neråt. Det var skönt att få det bedövat.  Torsdagen hade jag åxå riktigt ont, så jag blev kvar tills idag. Hannah och Robban kom och hämtade mig, jag fick med mig en rullstol vilket kommer att behövas när jag nästa vecka ska flytta hem till Morö Backe igen. 


Efter operationen la de en gipsskena, och redan igår fick jag gipsa om till ett cirkulärt plastgips, dvs ingen skena, utan gips runt hela benet. Jag valde rosa gips :)

  Hannah kom nyss in med lunch - korv och makaroner. Mycket gott :)  I afton ska vi äta middag tillsammans, det blir grillad entrecote :)  Pernilla, Pehr, Otto och sture är i Hertsånger och umgås med Pehrs föräldrar, syskon och syskonbarn


Det känns i kroppen att sömnen varit i princip obefintlig några nätter, jag ska ta och sova en stund nu, sedan blir det väl lite tv-tittande. 


Ha en fin fortsättning på fredagen, se till att fylla dagen med nåt värt!


Tjing så länge


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards