Direktlänk till inlägg 15 juli 2023

Det gillar jag inte

Av maria tafvelin - 15 juli 2023 12:04

Lördag mittpådagen. 21 grader och strålande sol. Sol upp 02.39 och ner 22.44


Att befinna sig i läget "konsekvent högläge" med benet, går rätt så bra faktiskt. Nu när jag har ett gips som sitter som det ska, gör det knappt ens ont. Det är en himla tur att jag inte har så ont ... eller knappt alls, för jag blir riktigt risig i magen om jag kör den föreskrivna dosen alvedon och ipren. Det är ju helt sjukt egentligen, jag är redan inne på 6:e dagen....   Synd att det inte gick operera direkt, för det går lixom dagar ... bara i onödan på nåt sätt. Det gillar jag inte :)


Det blir ju en hel del tv-tittande. Dokumenterärer, matlagningsprogram .. och igår kollade jag in de senaste avsnitten av "bäst i test" samt började kolla på "Marko & Irma" som Pehr tipsade om, och det är ju faktiskt riktigt kul :)


Pernilla och Pehr var i stugan och jobbade med nya sovstugan igår, men de kom ju förbi mot kvällen för att fixa med hundarna och kolla om jag behövde hjälp med något. Fysioterapeuten hade varit förbi och lämnat en duschstol ute på bron, så de tog in den åt mig. Nu har jag en liten hjälpmedelspark :)

 

Så himla bra att man får låna såna här grejer, det är ju helt fantastiskt egentligen. 


Till middag igår hackade jag ihop en pyttipanna

   

Hannah hade ju lämnat några potatisar, några morötter och en halv lök i kylen här innan de åkte, så jag tänkte att jag använder upp det. Tanken kring svinnsmart använder jag inte BARA på jobbet :)  Ikväll blir det nog en köttbit... alternativt en nudelwok med karré... få se vad jag känner för när det närmar sig middag :)


Jo just det... det är ju lite hejkon bäjkon med dygnsrytmen nu.... Igår afton sov jag typ 14-16.... så när klockan var 22, Theo hade kvällspinkat och hoppat isäng ... då var jag ju hur pigg som helst ... fniss. Gick ändå och la mig kring 23 och låg och fipplade med telefonen en bra stund (läs ett par timmar) ... vaknade kl 6, gick (hoppade) på toa, och gick sedan och la mig igen. Vaknade ... kring 9 eller nåt ... kanske till och med ännu senare. Pehr kom i alla fall före jag klivit upp. Han tog ut Theo innan han fixade med Lilly och GalnaGreta... så jag hade ingen brådska att kliva upp. Tror klockan var 10 innan jag hivade mig ur sängen, tog en kopp kaffe och en macka framför tvn och "nyhetsmorgon". 


 

Idag verkar vara sista dagen på ett tag som det är sol och varmt, så jag har klänning :)  Senare verkar det bli

 

Nåja, den där prognosen kan man ju ta med en nypa salt ... det har ju varit allt annat än lätt att pricka rätt på prognosen tidigare kan man säga


Har kommunicerat med Hannah nu på förmiddagen, där hon befinner sig är det "hett som satan" som hon uttryckte det.  De kommer hem på torsdag...


Oj vad jag längtar efter att gå en promenad, bara sådär en spontan promenad, när man vill, hur långt man vill ... eller bara sätta sig i bilen och köra iväg ... kanske handla lite. Ser så mycket fram emot den dagen. Det blir ju lite spännande nu efter operationen. En vecka efter kan jag ju bo kvar här, men sedan kommer det hyresgäster hit, så jag måste hur som helst åka hem. Så länge hissen funkar som den ska därhemma, ska det ju gå bra... men den har ju varit krånglig, minst sagt, sedan de renoverade den. Nåja, var sak har sin tid. Nu siktar jag på operationsdagen till att börja med. 


Nä, nu ska jag hanka mig fram till frysen och ta fram en skiva karré. Jag börjar där, så får vi se sen :)


Ha en Härlig lördag - fyll den med nåt värt!


Tjing så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards