Alla inlägg den 8 oktober 2020

Av maria tafvelin - 8 oktober 2020 17:18

Torsdag afton. 11 grader och molnigt ... det har regnat en del idag. Solen går ner 17.37 så då kan man tända lite värmeljus och få det mysigt :)


Jag har varit lite trött på mornarna, därav att jag inte druckit kaffe och bloggat ... jag har helt enkelt legat så länge som möjligt, klivit upp, klätt på mig, kammat till luggen, gått ut med hundarna på morgonpromenad, sedan åkt på jobbet :)  Det tänker jag är helt ok,  nu när det regnat och varit kolsvart. 


Idag kokade jag palt till lunchen. Barnen åt med STOR aptit. 

   

Bakade bröd på den morotssoppa som var kvar sen gårdagens lunch

   

Efter jobbet levererade jag några matlådor in till stan, ni vet där beställaren tycker att min mat är godare än kommunens matlådor :)


Hem, ut med hundarna på en runda, sen har jag inte hunnit så mycket mer än så länge... planerar väl inte några stordåd såhär en torsdag heller. Laddar för fredag helt enkelt. Det verkar ska kunna bli bra väder i helgen, det känns ju superkul! 


NU har änglatrumpeten fått för sig att det är dags att blomma ... fniss. 

 

Det här året är jag bara glad över att de överlevde, åtminstone 3 av dem ... vi satsar på nästa sommar istället :)


Nä, nu ska jag fixa nåt att äta. Ha en bra torsdagkväll. Många timmar kvar att fylla  med värda grejer :)


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards